Článek
Současná šestá generace se představila skoro na den před dvěma lety, takže se ještě ani nestihla okoukat. Renault přesto přispěchal s decentním osvěžením, aby jeho vzhled seděl k ostatním produktovým novinkám.
Sebevědomější příď modernizovaného Espace s novými světly, maskou a nárazníkem (s integrovaným LED svícením) tak více odpovídá modernější vlajkové lodi Rafale, který jako první nesl rukopis šéfdesignéra Gillese Vidala. Změnila se také zadní světla a spolu s prolisy pátých dveří teď záď působí o dost ostřeji.

Nová je i modrá metalická barva Baltic blue. Espacu to v ní moc sluší.
Dalších změn je však už jen pomálu – tou nejdůležitější je obrovské panoramatické střešní okno SolarBay s plochou téměř 2m2, které sice nemá roletu, ale po stisku tlačítka se dokáže částečně, nebo zcela zneprůhlednit. Oproti původní skleněné střeše přináší také lepší tepelnou izolaci díky technologii vrstveného skla.

Prostor plný světla i díky nové skleněné střeše Solarbay.
Espace také díky kameře v A-sloupku rozezná svého řidiče a nastaví mu vše podle uložených preferencí, přední sedačky jsou nyní prý ještě komfortnější a ergonomičtější, zapracovalo se prý také na odhlučnění a zvýšení kvality interiéru obecně.
My jsme ale víc zvědaví, jestli se nějak posunula hybridní pohonná jednotka pod kapotou. Systém kombinující přeplňovaný tříválec 1,2l s elektromotorem měl totiž sice dost síly (200 k) a dokázal být také ukázkově úsporný, ale první instalace právě v Espace nebyla právě kultivovaná a sehraná. To u Rafalu už byl znát citelný posun a snad současná evoluce bude ještě o kus dál.
Nu, nezbývá než počkat na první dojmy za jeho volantem – což jistě nebude za dlouho. Stejně tak se už jistě můžeme těšit na modernizaci menšího Australu, který je ale technicky a designově shodný s Espacem před tímto decentním faceliftem.