Článek
Ač jde „jen“ o facelift, auto prošlo výraznou proměnou. Vpředu už nenajdeme tradiční masku ani světelné hokejky, Captur vyrazil vstříc zcela novému designovému pojetí, které je plné kudrlinek. Úpravou prošly i svítilny vzadu, v kabině zase Renault odstranil veškerou kůži, již napříč výbavami nahrazují recyklované látky.
Zákazníci mají na výběr čtyři motorizace a tři výbavové stupně. Základ představuje benzinový litrový tříválec se skromným výkonem 91 koní. Alternativě lze pořídit stejnou jednotku kombinující benzin a LPG, jejíž maximální výkon poskočí na 100 koníků. Čtyřválec je zastoupen 1,3litrovým mild-hybridem, který má 140 (manuál), nebo 160 (EDC) koní. Captur dostává také full-hybrid se šestnáctistovkou podporovanou elektromotorem, který má 143 koní a slibuje spotřebu jen 4,6 l / 100 km.
Úvodní výbava Evolution stojí se základním motorem 475 000 Kč a obsahuje 17″ ocelová kola s kryty flexwheel, full LED přední světlomety, sedmipalcový digitální přístrojový štít, 10,4″ obrazovku multimédií, tempomat s omezovačem rychlosti, volant potažený syntetickou kůží nebo manuální klimatizaci.
Varianta Techno (od 520 000 Kč) už má lité osmnáctky, automatickou klimatizaci, handsfree kartu, volič jízdních režimů, indukční nabíječku telefonu či poloautomatickou parkovací brzdu. Prostřední výbava je zároveň jedinou, ve které lze pořídit všechny dostupné motory.
Vrchol představuje Esprit Alpine, který stojí minimálně 705 000 Kč. Důvodem je, že v dané výbavě jsou k dispozici pouze vrcholové motorizace – třináctistovka s automatem nebo full-hybrid. Ta dostává devatenáctipalcová kola, infotainment s navigací, větší desetipalcový přístrojový štít, plovoucí středovou konzolu, dvoubarevné provedení karoserie, přední, zadní a boční parkovací senzory či adaptivní tempomat s funkcí stop & go.
České zastoupení Renaultu kromě oficiálního ceníku také potvrdilo, že zájemci mohou novinku již objednávat a první kousky se na našem trhu objeví začátkem léta. Statistiky Svazu dovozců automobilů ukazují, že Captur je za rok 2023 druhým nejžádanějším modelem značky, jen těsně jej v počtu prodaných kusů předběhlo menší Clio na shodném technickém základu.