Hlavní obsah

Připravte se na dopravní omezení: Kde letos proběhnou rekonstrukce dálnic, silnic a mostů

Foto: ŘSD

Nejen rozvoj dálniční sítě, ale také zásadní opravy dálnic a silnic I. třídy a rekonstrukce mostů plánuje na letošní rok Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Tato péče o dopravní infrastrukturu nás může jen těšit, zároveň však přinese dopravní omezení.

Článek

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce letos začít s opravami zhruba 60 kilometrů středočeských dálnic a silnic I. třídy. V plánu je rovněž rekonstrukce sedmi mostů. Na jaře má například začít kompletní oprava mostu přes železnici na silnici I/32 nedaleko Libice nad Cidlinou na Poděbradsku nebo demolice a stavba nového mostu na silnici I/2 v Doubravčanech na Kolínsku. ŘSD letos dokončí i pět větších oprav zahájených v loňském roce, například mostu na D4 u Staré Huti nebo protihlukové stěny na D10. Letos zahájené opravy mají vyjít na více než tři miliardy korun bez DPH, informoval dnes ČTK Martin Buček z ŘSD.

Harmonogram plánovaných 25 nových oprav bude podle Bučka záviset na postupu přípravy a na možnostech řešení dopravně inženýrského opatření v opravovaném úseku. „Na jedné straně je nutné při realizaci oprav zajistit požadovanou úroveň bezpečnosti práce, na straně druhé zajistit odpovídající bezpečnost a plynulost silničního provozu a dostatečnou obslužnost daného regionu, a to i s ohledem na další plánované stavební akce dalších investorů,“ uvedl Buček. Plánované akce zahrnují také odvodnění, opravy protihlukových stěn nebo zajištění skalního masivu.

Na dálnicích se například počítá s dokončením mostu na D4 u Staré Huti, kde loni stavbaři zbourali část mostu ve směru na Prahu a postavili novou, letos na jaře mají pokračovat ve směru na Příbram. Pokračovat se má letos i na dálnici D10 u Kbel u Benátek nad Jizerou a v opravě protihlukových stěn. Na dálnici D1 začnou na začátku března práce na opravě obou jízdních pásů zhruba mezi 16. a 20. kilometrem. „V tomto pět kilometrů dlouhém úseku jsme zahájili přípravné práce na mostě a protihlukových stěnách ještě ve třetím čtvrtletí loňského roku s cílem zprovoznit opravený úsek jako celek v závěru stavební sezony 2023,“ uvedl Buček. Na silnicích první třídy podle něj zbývá dokončit opravu povrchu a mostu z Malína na Nové Dvory na silnici I/2 a most u Ješína na Kladensku na silnici I/16.

Foto: ŘSD

Opravy dálnic a rekonstrukce mostů přinesou dopravní omezení

Stavební firmy ŘSD vybralo rovněž na opravy mimoúrovňové křižovatky Kněževes na dálnici D7, opravy protihlukových stěn u Bavoryně na dálnici D5, opravy průtahu Kolínem nebo silnice I/2 z Mukařova do Kozojed. Práce mají začít se začátkem stavební sezony.

ŘSD nyní vybírá stavební firmy pro opravy zhruba deseti kilometrů dálnice D5 a pro sanaci skalního zářezu u Stránova na Mladoboleslavsku na silnici I/16. Výběrové řízení pokračuje také na přestavbu mostu na silnici I/38 v Církvici, na opravu průtahu Miličínem na silnici I/3 a na opravu dálnice D11 zhruba mezi exity Sadská a Vrbová Lhota.

Načítám