Článek
Jednačtyřicet vítězství, osmdesát pódií, tři mistrovské tituly. Taková je bilance desetileté kariéry Ayrtona Senny ve formuli 1. Přidat mohl ještě mnoho dalších úspěchů, 1. května 1994 se mu však stala osudnou nehoda během Velké ceny San Marina na okruhu Imola. Ač jej ve statistikách už stihlo překonat několik novodobých závodníků, dodnes je Senna považován za jednoho z nejlepších (ne-li zcela nejlepšího) pilota všech dob.
Není tedy divu, že u motoristických nadšenců a movitých sběratelů se jeho někdejší majetek těší velké oblibě. A to včetně aut. Do prodeje teď po brazilském šampionovi míří červená Honda NSX. Jak dokládají snímky od společnosti Auto Trader, která prodej zaštiťuje, jde o kousek, s nímž Senna jezdil po závodech, a velmi pečlivě se o něj staral.
NSX je samo o sobě působivý stroj. Vpřed jej žene třílitrový šestiválec o výkonu 271 koní, stovku pokoří za 6 sekund a pokračuje na maximální rychlost 265 km/h. Senna se podílel už na samotném vývoji a během testů na japonském okruhu Suzuka přesvědčil inženýry, aby vozu dopřáli ještě tužší podvozek.
Tento konkrétní kousek byl prvně registrován roku 1991, přesto má dnes na tachometru pouhých 63 000 kilometrů. Nejenže jej Senna řídil, ale později se objevil také ve filmu o něm. V rámci akce připomínající 25. výročí úmrtí pilota v roce 2019 ho na italské Imole prohnal i Giancarlo Minardi, který svého času provozoval vlastní stáj F1.
Od roku 2013 vlastní vůz jistý Robert McFagan, který ho koupil v Portugalsku a udržoval na svém panství ve Velké Británii. Nyní se ale rozhodl, že by mohl dělat radost někomu jinému. „Bylo mi velkou ctí vlastnit jedno z nejslavnějších aut patřících skutečné sportovní legendě. Na vzrušení z řízení Sennova vozu už nikdy nezapomenu,“ uvedl.
Společnost Auto Trade dává červenou Hondu NSX do nabídky jen krátce před 30. výročím od smrti brazilského šampiona. Sporťák si můžete pořídit za rovných 500 000 liber, což je v přepočtu něco přes 14,7 milionu korun. Tak co, složíme se?