Hlavní obsah

Radikální pokrok v technologii baterií: Dojezd 700 km a nabití 400 km už za 10 minut!

Foto: CATL

Všichni vám pořád slibují rychlý vývoj nových baterií a vy se pořád ptáte, kdeže ty nové technologie jsou. No přece tady!

Článek

Elektromobilita stojí a padá s bateriemi – jejich cenou, velikostí, hmotností, kapacitou a rychlostí nabíjení. A všechny zainteresované firmy po celém světě intenzivně pracují na tom, aby každá další generace baterií byla lacinější, kompaktnější, lehčí, umožnila delší dojezd a rychleji se nabíjela. Tady je nejnovější počin, který slibuje pokrok ve všech směrech.

Čínský bateriový gigant CATL právě představil novou LFP baterii (složení lithium-železo-fosfát, které je lacinější i proto, že jsou minerály v něm obsažené snáz dostupné a neobsahují drahý nikl, kobalt ani mangan jako konkurenční NCM baterie) s pokrokovou konstrukcí i managementem, díky níž má poskytovat vyrovnanější výkony i za méně ideálních podmínek.

Pro uživatele je ale nejzajímavější, že tato nová technologie má umožňovat dojezd přes 700 km a „bleskové“ nabíjení – 400 km dojezdu byste u dost výkonné nabíječky měli zvládnout za nějakých 10 minut (čili už ne půl hodiny jako dosud)! Ještě pořád to nejsou parametry jako u moderních spalovacích motorů, ale už se jim nebezpečně blíží.

Foto: CATL

LFP technologie je lacinější a umožňuje skvělé výkony v oblasti dojezdu i nabíjení.

Celé to zní možná až moc skvěle, jako další nesplněný slib. Jenže firma CATL potvrdila začátek masové produkce těchto nových baterií už na konci letošního roku, takže už v příštím roce by první auta (například od značky Tesla, Hyundai nebo Toyota) s těmito bateriemi mohla sjet z produkčních linek.

Co říkáte na baterie s dojezdem 700 km a nabíjením 400 km za 10 minut?
To už by šlo.
54,9 %
Je to pokrok, ale pořád očekávám víc.
26,9 %
Nikdy to nebude dost dobré.
18,2 %
Celkem hlasovalo 7544 čtenářů.
Načítám