Hlavní obsah

První Lamborghini Temerario je v Česku! Konečně známe cenu, jen karbonový balíček vyjde na milion

Foto: Lamborghini

Loni v létě představila automobilka Lamborghini nástupce Huracánu v podobě modelu Temerario. Má osm válců, tři elektromotory a systémový výkon 920 koní! A za sebou už i slavnostní českou premiéru.

Článek

Atmosférický desetiválec z Huracánu byste v útrobách nového Temeraria hledali marně. Přesto si troufáme říct, že jeho parametry neurazí. Jen samotná „vé-osmička“ dodává 800 koní (o 160 víc než ona V10), dále jí však pomáhají tři elektromotory. Dva na přední nápravě a jeden 150koňový uložený v osmistupňovém automatu.

Ano, Temerario je sice plug-in hybrid do zásuvky, který zvládne až 15 kilometrů bez kapky benzinu, ale o ekologii tohle auto úplně není. Elektromotory jednak šroubují systémový výkon na 920 koní, ale hlavně pomáhají pohonu vykrýt prodlevu dvou turbodmychadel. Mimochodem tohle novodobé monstrum točí až 10 000 otáček!

To se potom snadno stane, že jste na stovce za 2,7 sekundy a svištíte maximální rychlostí 340 km/h. Nic z toho pro nás ale dnes nebude podstatné, protože česká premiéra Temeraria je ryze statická.

Foto: Lamborghini

Temerario je pojmenované po býkovi bojujícímu v koridě s toreadory. Stejnojmenný divoch se proslavil roku 1875 a jeho jméno znamená v překladu „divoký“ nebo „odvážný“.

Můžeme tak především obdivovat jeho agresivní sportovní tvary, ale i chytrá inženýrská řešení. Třeba originálně tvarovaná světla ve spodní části nárazníku nejenže slouží jako poznávací znamení modelu, ale mají uvnitř i průduchy pro uchlazení supersportovní placky. Hodně zajímavý je i výřez v nárazníku za zadními koly. Tady by i jeden kamínek mohl napáchat spoustu neplechy…

Lambo navíc říká, že Temerario bude jeho dosud nejpohodlnějším supersportem. Má rozvor delší než Huracán, navíc uvnitř nabídne více místa nad hlavami cestujících a rovněž zcela nové komfortní sedačky. S výškou 178 centimetrů se za volant poskládám bez jakéhokoliv problému. Teď už jen rozbít prasátko…

V rámci české premiéry se totiž dozvídáme i nástřel cen. Temerario startuje na 260 000 eur bez daně, což je v přepočtu asi 6,5 milionu korun. Vedení značky však jedním dechem dodává, že u základu prakticky nikdo nezůstane. Cenovka se tak velmi rychle může vyšroubovat k sedmi, osmi i devíti milionům. Vždyť jen odlehčovací karbonový balík dílů stojí další milion. To ale kupce z těchto sfér trápit nebude. Říznější a dražší model Revuelto V12 je vyprodaný na tři roky dopředu, v případě Temeraria by to mohlo být dost podobné…

Načítám