Článek
Znovuzrozený koncept se představil na přehlídce Elegance v malebném italském letovisku u jezera Como. Remake ikonického konceptu, který nikdy nespatřil světlo světa, vznikal dokonce pod dohledem svého původního designéra – tím nebyl nikdo jiný, než slavný italský návrhář Giorgetto Giugiaro, tou dobou působící u věhlasné firmy Italdesign. U projektu nechyběl ani jeho syn Fabrizio.
Originál se představil na autosalonu v Turíně roku 1974 a šlo o vůbec první vlastní design korejské automobilky (do té doby továrny Hyundai produkovaly licenční Ford Cortina). Koncept Pony z pera mistra Giorgetta Giugiara se realizace nedočkal, jeho tvary však ovlivnily první produkční modely.
„Navzdory nelehké ekonomické situaci, která u nás panovala po skončení korejské války, vložil můj dědeček, zakladatel a tehdejší předseda společnosti Hyundai Motor Company, Ju-yung Chung celé své srdce do úsilí napravit situaci v zemi a s ní i životy obyvatel,“ říká Euisun Chung, výkonný předseda značky. „Opravdu si nesmírně cením zanícení každého z inženýrů, jak z Koreje, tak z Itálie, že se zasloužili o vznik a následný úspěch modelu Pony.“
Automobilka Hyundai v první polovině 70. let opravdu měla vůli vyrábět kompaktní sporťák Pony Coupé, byla to však právě tehdejší ekonomická situace v zemi, která hrála v neprospěch sportovního vozu. Výsledkem byl zájem kupujících primárně o dostupné, a tedy praktické modely, sporťák Pony Coupé tak musel jít na dlouhá léta k ledu.
Nyní přišel čas navrátit mu zašlou slávu a to ve velkém stylu. Jeho moderní interpretace vznikala přesně podle původních specifikací a s využitím materiálů používaných na úsvitu 70. let. Dnes je z vozu v podstatě klasika s prvky retrofuturismu, a není tak divu, že posloužila jako základ pro moderní vodíkový koncept Vision N 74. Některé retrofuturistické designové prvky modelu Pony Coupé z roku 1974 bychom mohli spatřit i na současném modelu Ioniq 5.
Pozoruhodnou atmosféru navozuje interiér, který evokuje spíš prvky 80. let, a navzdory stáří původního designu tak působí překvapivě futuristicky. Zajímavé je rozvržení orientované na řidiče, plovoucí palubní deska s integrovanou kapličkou přístrojů nebo jednoramenný volant.
„Je opravdu vzácná událost mít významné lidi z raných let značky na jednom místě s lidmi, kteří ji vedou vstříc budoucnosti,“ nechal se slyšet Sungwon Jee, místopředseda a obchodní manažer značky. „Z úspěchů, jichž jsme v minulosti dosáhli, těžíme i nyní a inovace spolu s kreativitou jsou hodnoty, které našemu týmu vedou ruku dodnes,“ uzavírá Sungwon.