Hlavní obsah

Průhledná kapota, chytrý podvozek a elektrický doping: Ikonická třída G slaví půlkulatiny modernizací s mnoha novinkami

Foto: Mercedes-Benz

Třída G od Mercedesu je ikonou off-roadového segmentu a zcela se vymyká ze zajetých kolejí stříbrných šípů. Nic na tom nemění (naštěstí) ani aktuální omlazení.

Článek

Modernizované „géčko“ je pokračovatelem kultovní automobilové ságy, která letos slaví pětačtyřicet let. Novinka staví na stěžejních pilířích svých předchůdců, kromě drobných kosmetických úprav jsou nejdůležitějšími změnami elektrifikované motory a pokročilá digitalizace.

I když se inovace týkají převážně technologií, na schopnostech a srdnatosti off-roadového experta to nic nemění. Však také slibuje brodivost v 700 milimetrech vody a bahna, stabilní jízdu s bočním náklonem až do pětatřiceti stupňů, obrovské nájezdové úhly vpředu a vzadu i světlou výšku mezi nápravami minimálně 241 milimetrů.

Standardem se stává podvozek s adaptivními tlumiči (doposud za příplatek), nové off-roadové menu v infotainmentu zase nabízí ucelený přehled o jízdě mimo zpevněné cesty. Řidiče informuje o náklonech karoserie či nadmořské výšce, k čemuž se teď přidává i funkce tzv. průhledné kapoty, kterou si propůjčuje od silničních SUV typu GLE.

Foto: Mercedes-Benz

Poznali byste rozdíly? Nebudeme vás trápit, současná třída G prošla v polovině životního cyklu opravdu jen jemným omlazením.

Vnější změny jsou decentní, čítají například upravenou masku chladiče, pozměněné nárazníky či zaoblenější přední pár sloupků. Ač jde o drobnosti, koeficient aerodynamického odporu se jen těmito detaily povedlo snížit o pět setinek.

Do interiéru si našla cestu nejnovější generace infotainmentu MBUX s velkou dotykovou obrazovkou a bezdrátovou nabíječkou chytrého telefonu. Vůbec poprvé dostává „géčko“ bezklíčový vstup. To se může zdát jako banalita, ale inženýři si prý dlouho lámali hlavu nad tím, jak tento systém nainstalovat, aniž by museli zasahovat do staromilských klik a zámků dveří. Skvělá zpráva, povedlo se!

Foto: Mercedes-Benz

Třída G má tuhou nápravu vzadu a dvojité lichoběžníky s nezávislým zavěšením na přední nápravě. Sofistikovaný příplatkový podvozek AMG Active Ride Control dostává aktivní hydraulické prvky nahrazující konvenční mechanické torzní příčné stabilizátory, takže je „géčko“ ještě schopnější na silnici i v terénu.

Paleta motorů je s faceliftem plně elektrifikovaná, ale nepanikařte. Jde jen o 48V mild-hybridní výpomoc, o které uživatel prakticky neví, a hlavně díky ní v „géčku“ pokračují plnotučné motory. Elektrifikace navíc k parametrům vypsaným níže umí krátkodobě přidat dalších 20 koní a 200 Nm krouťáku. Standardem všech variant je stálá čtyřkolka a devítistupňový automat.

Ale pojďme konkrétněji. Turbodiesel je zastoupen třílitrovým šestiválcem s výkonem 367 koní a 750 newtonmetry. „Civilní“ benziňák má stejný objem i počet válců, produkuje však 449 koňských sil a 560 Nm.

Na vrcholu je posazeno G63 AMG se čtyřlitrovým osmiválcem o síle 585 koní a 850 newtonmetrech! Stovku tato sportující stodola zdolá za 4,3 sekundy a jede až 240 km/h. Ale také na každých 100 km žádá přes 15 litrů paliva.

První kusy omlazeného „géčka“ se na našich cestách objeví ještě letos, na české ceny modernizovaného hranáče si však musíme počkat.

Načítám