Článek
Proti sobě tu tedy máme dvě kompaktní SUV mladoboleslavské značky s délkou kolem 4,5 metru. Jedno s „normálními“ motory, které přijelo už v roce 2017 coby duchovní nástupce Yetiho. O čtyři roky později prošel Karoq modernizací, která však přinesla jen drobná kosmetická a funkční vylepšení.
Pomyslným vyzyvatelem je Elroq, což je velmi zjednodušeně Karoq na baterky. Auto posazené na modulární koncernové platformě a pochopitelně výrazně modernější a plné nejnovějších funkcí. Škodovka si však od počátku dávala záležet na příznivé ceně od. A tak nám dnes Elroq 50 na českém trhu startuje na sumě 799 000 Kč.
Za tyto peníze nabídne „padesátka“ jeden zadní elektromotor s výkonem 125 kW a 55kWh baterii s dojezdem až 375 km. Už základní výbava Essence zahrnuje velká devatenáctipalcová kola, plně diodovou světelnou techniku nebo zadní parkovací kameru. Klimatizace je však ve vstupní výbavě jen jednozónová, chybí i vyhřívání sedadel a volantu. Obojí najdeme až ve vyšším výbavovém stupni Selection, ten už ale stojí minimálně 865 000 Kč.
Model | Elroq 50 | Karoq 1.5 TSI | Karoq 2.0 TDI |
---|---|---|---|
Výkon | 125 kW | 110 kW | 110 kW |
Převodovka | AT | 7st. DSG | 7st. DSG |
Pohon | zadních kol | předních kol | předních kol |
Cena od | 799 000 Kč | 749 900 Kč | 799 900 Kč |
Karoq umí být výrazně levnější. Dnes jej totiž v akční výbavě 130 let pořídíte od 649 900 Kč s litrovým tříválcem o výkonu 85 kW. Se základním Elroqem jsou však srovnatelnější až 110kW čtyřválec s automatem. Benzinová patnáctistovka přijde na 749 900 Kč, případně naftový dvoulitr s cenou 799 900 Kč. Tedy dokonce lehce nad úrovní Elroqu.
Vstupní výbava Selection dostává lité šestnáctky, dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Třeba parkovací kamera v základu chybí, stejně jako vyhřívání sedadel a volantu.
Základní výbava | Elroq 50 Essence | Karoq 130 let |
---|---|---|
Kola | 19″ z lehkých slitin | 16" z lehkých slitin |
Klimatizace | jednozónová | dvouzónová |
Světlomety | LED přední / LED zadní | LED přední / Top LED zadní |
Parkovací kamera | Ano | Ano |
Tempomat | Příprava pro adaptivní tempomat | Ano, s omezovačem rychlosti |
Vyhřívaná sedadla/volant | Ne/ne | Ano/ano |
Ve prospěch Karoqu však hraje ona akční výbava 130 let. Ta nejenže je za lepší peníze, ale dává ještě plejádu výbavy navíc. Kromě vyhřívaného volantu a sedadel a zadní parkovací kamery je to například bezklíčové zamykání a startování nebo metalický lak.
Základní výbavy elroqu a karoqů v cenové hladině lehce pod 800 tisíci jsou tak plus minus vyrovnané. Občas hraje některá položka ve prospěch spalovacího auta, jindy vede elektromobil. U bateriové verze je však třeba uznat, že v poměru cena/výbava/dojezd dnes opravdu patří k nejatraktivnějším nabídkám na českém elektrotrhu. Přesně tak, jak nám to Škodovka před příjezdem novinky slíbila.
Elroq se evidentně povedl a pozitivní recenze získává nejen od českých novinářů, ale i napříč světem. Přesto si myslím, že v naší kotlině bude ještě nějaký čas oblíbenější Karoq. Nemůže za to jen skepse vůči elektroautům, ale zatím i dost očesaná nabídka Elroqu. Chcete-li jít výše, dostanete 210kW elektromotor a větší baterku s dojezdem až 581 kilometrů, ale stačit už vám nebude ani milion. To se však změní v příštím roce, kdy se nabídka elektrické novinky zase o kus rozroste. A nová generace spalovacího Karoqu? Její budoucnost zůstává ve hvězdách.