Článek
Nový Superb v této karosářské variantě proti předchůdci narostl do délky o 43 milimetrů na 4 912 milimetrů a do výšky o dvanáct milimetrů na 1 481 milimetrů. Výrobce proto slibuje o trochu více prostoru v interiéru, konkrétně o jedenáct milimetrů více místa pro hlavu vpředu a o šest milimetrů více pro cestující vzadu.
Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 20 litrů na 645 litrů, což v Česku vždy potěší. Šířka vozu (1 834 mm) a rozvor (2 841 mm) zůstaly nezměněny.
Škoda se pochopitelně při návrhu designu zaměřila také na aerodynamiku, kterou zlepšily optimalizované přívody vzduchu, strmější čelní sklo nebo nová vnější zpětná zrcátka. Součinitel odporu vzduchu cx činí 0,24.
Už před několika dny automobilka nabídla první pohledy do interiéru, takže víme, že Superb dostal palubní desku s volně stojícím centrálním displejem s úhlopříčkou až 13 palců. Doplňuje ho head-up displej a nové multifunkční ovladače Smart Dials.
Jedná se o tři otočná a stlačitelná tlačítka pod displejem infotainmentu, každé s digitálním displejem o průměru 32 milimetrů. Multifunkční panel s otočnými ovladači poskytuje přístup k různým funkcím vozu. Novinkou je volič převodovky umístěný přímo na sloupku řízení.
V případě Superbu čtvrté generace dojde ke změně nabídky výbavových stupňů. Linie Ambition a Style nově nahrazuje výbavový stupeň Selection, který je dále doplněn o stupně Sportline a Laurin & Klement. Každý z těchto výbavových stupňů se vyznačuje specifickým designem interiéru v moderním pojetí s důrazem na udržitelnost materiálů. Škoda se například chlubí, že textilie jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného polyesteru.
Premiérově s mild-hybridním pohonem
Čtvrtá generace Superbu bude poprvé dostupná s mild-hybridní technologií. V základním modelu s motorizací 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je čtyřválcový benzinový motor doplněný 48voltovým startér-generátorem poháněným řemenem a 48voltovou Li-Ion baterií. To umožňuje rekuperaci elektrické energie během brzdění. Takto získaná energie se ukládá do baterie a lze ji využít k výkonovému posílení spalovacího motoru nebo k plachtění vozidla s vypnutým motorem.
Kromě motorizace 1.5 TSI Škoda pro liftback nabídne dva agregáty 2.0 TSI s výkony 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Stejně jako nejsilnější diesel - jednotka 2.0 TDI s výkonem 142 kW (193 k) - je i vrcholný benzinový agregát standardně dodáván s pohonem všech kol.
Paletu motorů uzavírá slabší 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k). Všechny pohonné jednotky budou standardně spojeny se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG.
Nová generace Škody Superb by měla být představena letos na podzim. Premiéru čeká také druhé provedení modelu Kodiaq.