Hlavní obsah

Propad Stellantisu je horší, než se čekalo. Ve třetím čtvrtletí klesl odbyt meziročně o 20 procent

Foto: Stellantis

Mezinárodní automobilce Stellantis ve třetím čtvrtletí celosvětově klesl odbyt zhruba o 20 procent na méně než 1,15 milionu vozů. Nedařilo se jí především na jejím nejdůležitějším a nejlukrativnějším trhu v Severní Americe.

Článek

Firma zveřejnila předběžná prodejní čísla ve svém dnešním sdělení. Podnik zastřešuje značky Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Chrysler, Alfa Romeo a Jeep.

V Severní Americe Stellantis prodal od července do září 299 000 vozů, meziročně o 36 procent méně. Podle agentury DPA stojí mnoho neprodaných aut koncernových značek na dvorech prodejců. V Evropě se odbyt snížil o 17 procent na 496 000 vozidel.

Šéf Stellantisu Carlos Tavares chce v USA do konce roku výrazně snížit zásoby u dealerů maximálně na 330 000 vozů. Stellantis kvůli nepříznivé situaci vyvodil také personální důsledky, finanční ředitelku Natalii Knightovou nahradil Doug Ostermann. Sám Tavares má smlouvu ještě do začátku roku 2026, ale podnik už hledá jeho nástupce.

Odbyt klesl ve třetím čtvrtletí i Volkswagenu, který dodal zákazníkům o 7,1 procenta méně vozů. Jeho české součásti Škoda Auto se ale dařilo, odbyt celosvětově zvýšila o šest procent.

Související témata:
Načítám