Článek
Ducato je legenda. Fiat si tuto hvězdu segmentu lehkých užitkových vozidel hýčká už přes čtyři dekády. Současná čtvrtá generace navíc nedávno prošla zevrubnou modernizací přinášející mnoho vítaných novinek – což ostatně platí pro celou inovovanou nabídku užitkových vozů FIAT Professional.
Ducato je s přehledem nejuniverzálnější stroj z celé řady – nabízí se jako van ve třech délkách podvozku a dvou výškách karoserie, s celkovou nosností 3,0 až 3,5 tuny a nákladovým prostorem 10-17 m3 (celkem 48 různých verzí), jak valník, platforma nebo holý podvozek s jednou- nebo dvoukabinou (až pro sedm osob), v lehké nebo odolnější verzi (větší kola, výkonnější brzdy, odolnější nápravy pro vyšší nosnost), a sice jen s jedním motorem (prověřený turbodiesel 2,2 MTJ v modernizované verzi EVO s mnoha modifikacemi pro vyšší spolehlivost i efektivitu) ve třech výkonových verzích (88 kW, 103 kW nebo 132 kW), ale nově kromě manuálu také s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin snižující spotřebu o 10 %.
Aktuální facelift přináší kromě upraveného designu přední části také bezpečnostní a asistenční systémy odpovídající současné legislativě nebo rozšíření standardní výbavy, kde nově najdete také airbag spolujezdce nebo parkovací kameru. V nabídce je také 7" digitální přístrojový štít (v základu klasické analogové budíky) nebo 10" infotainment s konektivitou Android Auto a Apple CarPlay.
Poslední horkou novinkou je čistě elektrická verze e-Ducato s novou technikou, konkrétně s elektromotorem o výkonu 272 koní a 410 Nm roztáčejícím přední kola a baterií s kapacitou 110 kWh umožňující dojezd na jedno nabití (DC 150 kW, AC 11 kW, připravuje se však i 22 kW) až 424 km. Elektrické Ducato tak v nabídce doplňuje již dříve představené verze e-Doblo a e-Scudo, čímž má nyní Fiat plně elektrifikovanou i svou profesionální řadu.
Střední dodávka Scudo přijíždí také s upraveným designem přídě s volitelnými LED světlomety, nově má již v základu dešťový senzor a 5" rádio (volitelně 10" infotainment a digitální přístrojový panel) zabudované v přepracovaném interiéru s novou palubní deskou a k tomu nové bezpečnostní a asistenční systémy dle současné legislativy.
Nic se však nemění na tom, že Scudo pořídíte jako van nebo polokombi ve dvou délkách karoserie (přitom i krátká verze vanu pojme tři europalety) s flexibilním řešením prostoru pro posádku, nákladovým prostorem 4,0 až 6,6 m3, užitečnou hmotností až 1,3 tuny a možností táhnout přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny. O pohon se starají turbodiesely s objemem 1,5 l (88 kW) nebo 2,0 l (106 nebo 130 kW) kombinované s manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Doblo je možná nejmenší vzrůstem, ale i tak zastane spoustu práce: Nabízí se také jako van nebo polokombi o dvou délkách a uveze až 4,4 m3 nákladu (i do kratší verze se vejdou dvě europalety) s hmotností až 916 kg. Doblo můžete mít s benzinovým tříválcem (81 kW), ale většina prodejů bude patřit turbodieselu 1,5 BlueHDi (75 nebo 96 kW), který můžete mít se šestistupňovým manuálem nebo (pouze v případě silnějšího dieselu) také s osmistupňovým automatem.
Modernizace se nesla ve stejném duchu nové přídě s volitelnými LED světlomety, standardní výbavou rozšířenou o parkovací senzory, další airbagy a nové bezpečnostní a asistenční systémy v souladu s legislativou, volitelně si pak můžete pořídit digitální přístrojový panel, držák mobilního telefonu na palubní desku nebo rovnou 10″ dotykový infotainment.
Závěrem ještě dodejme, že všechny tři modernizované modely nabízí Fiat s tovární zárukou na 5 let / 200 000 kilometrů a za akční ceny:
- Doblo van od 399 000 Kč bez DPH a polokombi od 499 000 Kč bez DPH,
- Scudo van od 549 000 Kč bez DPH a polokombi od 659 000 Kč bez DPH,
- Ducato van od 599 000 Kč bez DPH a ve variantě podvozek již od 589 000 Kč bez DPH.