Hlavní obsah

Prodej hybridů za osm měsíců stoupl o třetinu na 34 106 vozů, vede Toyota

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Prodej vozů s hybridním pohonem vzrostl za osm měsíců meziročně o 31,2 procenta na 34 106 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o devět procent na 3 696 aut. Odbyt elektromobilů se díky dotacím zvýšil o 42,5 procenta na 5 768 vozidel.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Na celkovém počtu registrovaných osobních aut se čistě elektrické vozy letos podílejí 3,75 procenta, hybridní pak 22,18 procenta.

Nejprodávanější hybridní značkou je japonská Toyota s 8 552 vozy, následuje Škoda Auto s 3 690 auty a třetí je Volvo s 2 740 prodanými vozidly. Nejoblíbenějším hybridním modelem je Škoda Octavia před Toyotou Corolla.

Nejvíce elektromobilů prodala Tesla, celkem 2 113 vozů, následuje Škoda Auto s prodejem 557 elektrických aut a třetí nejprodávanější značkou je Volvo, které prodalo o osm vozů méně.

„Elektromobily stále výrazně rostou díky dotacím pro firemní zákazníky. I přes relativně vyšší tempo je ale třeba zmínit, že hybridů za osm měsíců přibylo téměř pětkrát více než čistě elektrických aut. Dominance hybridní technologie tak bude pokračovat i v dalších měsících a po vyčerpání dotačního programu na elektromobily,“ uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Národní rozvojová banka od letošního března poskytuje firmám záruky na úvěry na nákup elektromobilů od 300 000 do 1,5 milionu Kč a zároveň dotace až 200 000 Kč na osobní vůz. Celkem má na podporu 1,65 miliardy korun z Národního plánu obnovy. Pro fyzické osoby stát dotace na nákup elektromobilu neposkytuje.

Celkový prodej nových osobních aut od ledna do konce srpna meziročně vzrostl o 2,26 procenta na 153 757 vozů. V samotném srpnu klesl o 8,7 procenta.

Načítám