Hlavní obsah

Prodej aut v Německu v lednu pokračoval v poklesu, prudký propad utrpěla Tesla. Škodovce se ale dařilo

Foto: Tesla

Prodej nových osobních aut v Německu v lednu meziročně klesl o 2,8 procenta na 207.640 vozů. Tempo poklesu ale zpomalilo z více než sedmi procent v prosinci. Prodej elektromobilů vzrostl o více než polovinu, navzdory prudkému poklesu poptávky po vozech americké značky Tesla.

Článek

Vyplývá to z údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA). České automobilce Škoda Auto v lednu prodej v Německu klesl o procento na 16.526 vozů. Škoda si tak udržela vedoucí pozici mezi dováženými značkami.

Podíl značky Škoda na německém automobilovém trhu se v lednu podle údajů KBA zvýšil na osm procent ze 7,8 procenta před rokem. Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Hlavní koncernová značka VW si v lednu na německém trhu udržela celkovou vedoucí pozici, prodej zvýšila o 11,6 procenta na 46.381 vozů. Tržní podíl značky VW se tak zvýšil na 22,3 procenta z 19,5 procenta o rok dříve.

Prodej automobilů s čistě elektrickým pohonem se v Německu v lednu meziročně zvýšil o 53,5 procenta na 34.498 vozů. Výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí americký miliardář Elon Musk, však na německém trhu utrpěl pokles prodeje o 59,5 procenta na 1277 vozů.

Odborníci podle agentury DPA tento pokles vysvětlují mimo jiné negativním postojem německých zákazníků k Muskovým politickým aktivitám. Musk je blízkým spojencem nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, kterého podporoval v předvolební kampani.

Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V celém loňském roce se prodej nových osobních automobilů v Německu podle dřívějších údajů KBA snížil zhruba o procento na 2,8 milionu vozů.

Načítám