Článek
Podíl značky Škoda na německém automobilovém trhu se vloni podle údajů KBA zvýšil na 7,3 procenta z 5,9 procenta v předchozím roce. Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Hlavní koncernová značka VW si loni na německém trhu udržela celkovou vedoucí pozici, prodej zvýšila o 3,4 procenta na 536 888 vozů. Tržní podíl značky VW se tak zvýšil na 19,1 procenta z 18,2 procenta o rok dříve.
Podíl elektromobilů na celkovém prodeji nových osobních automobilů v Německu se v loňském roce snížil na 13,5 procenta z předloňských 18,4 procenta. Německá vláda koncem roku 2023 náhle zrušila dotace na prodej elektromobilů, což vedlo k výraznému poklesu poptávky.
„Náhlé ukončení státní podpory prodeje v závěru roku 2023 vyvolalo mezi potenciálními kupci obrovskou nejistotu, která trvá dodnes,“ uvedl podle agentury DPA analytik automobilového průmyslu Constantin Gall z poradenské společnosti EY. „Ačkoliv na trh přicházejí nové a atraktivní modely, jsou údaje o prodeji výrazně nižší, než toto odvětví očekávalo a než si politici přáli,“ dodal.
Poradenská společnost Deloitte v prosinci předpověděla, že počet elektromobilů na německých silnicích v příštích letech poroste výrazně pomalejším tempem, než doufala spolková vláda. Firma předpokládá, že v roce 2030 bude na německých silnicích 11,2 milionu elektromobilů, zatímco vláda si stanovila cíl 15 milionů elektromobilů.
Podle průzkumu společnosti Deloitte přispívá k pomalému růstu přetrvávající skepse německého obyvatelstva vůči elektromobilům.