Článek
Slyšíme to skoro ze všech stran – nejmodernější auta jsou velká a těžká. Jen málokdo z nás normálních lidí si ale uvědomuje reálné problémy bohatých. U nejnovějších luxusních aut je totiž v návaznosti na nové funkce, přepychovější výbavu, elektrifikaci a větší rozměry nárůst hmotnosti výraznější než u běžných aut. A to začíná představovat problém ve spojení s evropskou legislativou.
Když u Bentley představili novou vlajkovou Bentaygu EWB, světem se rozšířila zpráva, že britský výrobce podniká zvláštní kroky. Snaží se zajistit, že evropští zákazníci nebudou mít legislativní problémy s řízeným nových modelů značky. Nová Bentayga EWB s pohotovostní hmotností 2 514 kilogramů se totiž s celkovou hmotností 3 250 kilogramů až nebezpečně blíží evropskému limitu řidičských průkazů na osobní auta, u nás skupina B.
Už během slavnostního představení zástupce značky novinářům přiznal, že německý koncern Volkswagen Group využívá své lobbistické nástroje pro vyjednávání s evropskou komisí kvůli zvýšení hmotnostních limitů pro osobní auta na celém kontinentu. Britský výrobce luxusních vozů je totiž nejtěžší značkou koncernu, s průměrnou hmotností 2 308 kilogramů na jeden model.
Bentley navíc pochybuje o tom, že luxusní elektromobily nepřesáhnou evropský hmotnostní limit 3 500 kilogramů, a proto začíná bojovat za důležitou změnu v automobilovém průmyslu. Ta výrobcům luxusních aut zjednoduší budoucí homologace nových vozů. Značka věří, že s nejmodernějšími technologiemi budou celkové hmotnosti vozidel narážet na legislativní strop celé Evropy a snaží se tomu předejít jednáním s úřady.
Postoj Bentley k až extrémním hmotnostem nejnovějších luxusních vozů se liší od názoru zástupců BMW. V Německu věří, že budoucí vozy nebudou těžší než nejnovější mnichovské luxusní modely i7 a X7. V Anglii však v současnosti pracují na vývoji čistě elektrických Bentley, které se představí do roku 2025 a s velkou pravděpodobností budou vyžadovat modernizaci legislativy, jejíž limity vycházejí z dob mnohem lehčích aut.