Článek
Podle různých průzkumů toho naše auta o nás prozradí víc, než si myslíme – řidiči bílých aut bývají upřímní, řidiči černých vozidel se vyznačují profesionálním přístupem ve své profesi a řidiči zelených aut rádi tráví čas v přírodě. Majitelé vozů SUV také často bývají pedanti, co se bezpečnosti týká. Řidiči malých aut pak údajně bývají ohleduplní k životnímu prostředí. Alespoň pokud věříte podobným průzkumům, které bývají přesné zhruba jako horoskopy.
Ale jaká by potom byla osobnost člověka, který řídí šestikolku s kompresorovým osmiválcem 6,2 litru? Těžko říct, ale troufneme si odhadnout, že jeho videotéka obsahuje převážně filmy s Arnoldem Schwarzeneggerem z dob jeho největší slávy a nejlepší formy a že tofu je pro něj sprosté slovo – ale neberte nás prosím za slovo.
Tohle monstrum se jmenuje Apocalypse Juggernaut 6×6 a jde dost možná o zhmotněný sen akčního hrdiny schválený k silničnímu provozu. Vychází z Dodge Ram TRX (zdravíme Chucka Norrise), má stálý pohon všech šesti kol s uzávěrkami diferenciálů, a když na to přijde, utáhne na kouli až devět tun!
Velkou zásluhu na tom má motor – tím je 6,2l kompresorový osmiválec, který známe z vozů Dodge v motorizaci Hellcat, případně z výše zmíněného Dodge Ram TRX. V picku-pu TRX však dává jen vlažných 700 koní, lidé z Apocalypse Manufacturing si s ním však trochu pohráli, a výsledkem tak je výkon plných 850 koní.
Pro plné využití své úctyhodné síly nejen na silnici, ale i mimo ni, jezdí vůz na 22palcových kovaných kolech vlastní výroby, která obouvají 40palcové terénní pneumatiky. Kromě poctivého a propracovaného pohonu všech kol tu je také řada jízdních režimů, které upravují reakce motoru, rozdělení hnací síly a tak dále.
Režim Sport je všeříkající, Baja je nastaven pro jízdu v písečných dunách, Rock je přirozeně uzpůsoben pro opatrné šplhání po kamenitých kopcích a režim Mud – jasně, ten se zapíná při jízdě blátem. Je tu však ještě jeden režim, který bychom u vozu tohoto ražení nečekali, a sice režim Drag Race. Na druhou stranu vzhledem k enormnímu výkonu není důvod pochybovat, že rychlost v přímce tomuto drobkovi nedělá problém.
„Tento jedinečný výtvor je kompilací toho nejlepšího, co prozatím v našich dílnách vzniklo,“ prohlásil o autě Joseph Gattas, majitel, inženýr a vrchní designér firmy Apocalypse Manufacturing. „Po silnicích už jezdí desítky našich vozů s pohonem 6×6, které vlastní zákazníci z téměř celého světa, tento nový model je však momentálně vrcholem našich dovedností.“
Firma Apocalypse sídlí ve Fort Lauderdale na Floridě a specializuje se jak na terénní úpravy, tak i kompletní přestavby a do světa už prodala téměř dvě stě vozů založených na několika různých teréňácích – kromě Dodge Ram může jako základ posloužit také Jeep Gladiator nebo Ford Bronco. Firma poskytuje rovněž bezpečnostní vybavení, takže velká část jejich ručně vyráběných zakázkových „superteréňáků“ má karoserii z kevlaru.
Apocalypse nabízí velké možnosti individualizace – firma vyhoví klientům po stránce specifikace vzhledu i lakování kol, barvy karoserie nebo čalounění a vybavení interiéru. Vybírat lze z několika „krabicových“ motorů, které velcí výrobci nabízejí samostatně – kromě 6,2l V8 Hellcat je to také 6,4l motor Hemi (505 koní) nebo 3,0l dvakrát přeplňovaný naftový motor, který se pyšní točivým momentem 630 Nm.
Ceny vozů se pohybují v rozmezí 155 až 250 tisíc dolarů, v případě nejnovějšího přírůstku, modelu Juggernaut, se však cena vyšplhala až na částku 300 tisíc dolarů (téměř 7,4 milionu Kč). Klika, že cena zahrnuje i dárcovský vůz určený pro přestavbu.