Článek
Nissan Micra je mezi malými městskými auty legendou. První generace se zrodila již v roce 1982, její druhá generace dokonce získala ocenění Evropské auto roku 1993 (jako první japonské auto). Postupně ale popularita Micry klesala, současnou pátou generaci si tak loni v Evropě pořídilo jen 40 000 zákazníků. Proto tedy přišel čas na radikální řez.
Nissan totiž právě oznámil, že nástupce Micry už je v přípravě, ale přijde s mnoha zásadními změnami. Nový model totiž bude dle moderních trendů dostupný pouze jako elektromobil. Při jeho vývoji spojí japonská automobilka síly s Renaultem, svým aliančním partnerem, respektive přímo využije moderní platformu CMF-BEV sdílenou s chystaným Renaultem 5.
Ta má nejen umožnit dojezd až 400 km, ale také díky technickým vylepšením a optimalizacím přináší o desetinu nižší spotřebu a především o třetinu nižší cenu než u současného malého elektrického Renaultu Zoe. Také má designérům přinést větší volnost při realizaci svých představ, takže verze Nissanu bude dostatečně designově odlišná od Renaultu 5 – což naznačují uvolněné obrazové upoutávky.
Nové elektrické supermini už také neponese název Micra – právě kvůli radikální změně konceptu a také proto, že kvůli úpadku obliby jeho předchůdců už tohle dříve známé jméno mezi zákazníky tolik nerezonuje. Nové jméno Nissan ještě neoznámil, také zarytě mlčí ohledně jakýchkoliv bližších specifikací. Zatím tak víme jen to, že na trh dorazí v roce 2024 a vyrábět se bude v továrně Renault ElectriCity na severu Francie. A dodejme ještě, že aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má v plánu do roku 2030 uvést na trh 35 elektrických modelů na pěti různých platformách.