Hlavní obsah

Přes 800 koní s otevřeným nebem nad hlavou. Mercedes-AMG SL přijíždí v nejbrutálnější verzi

Foto: Mercedes

Celým názvem se jmenuje Mercedes-AMG SL 63 S E Performance, ale můžeme mu říkat třeba jen nejpůsobivější „es-elo“. Má totiž úžasné parametry nejen na poměry otevřených aut.

Článek

Loni v létě jsme se jako první v České republice svezli zcela novým Mercedesem-AMG SL. Šlo o tehdejší vrchol nabídky – vidlicový osmiválec s výkonem 585 koní a 800 newtonmetry točivého momentu, stovkou za 3,6 sekundy a maximální rychlostí 315 km/h. Zážitek? Mimořádně působivý. Přesto někoho ve sportovním odvětví Mercedesu napadlo, že by tento otevřený roadster snesl ještě trochu okořenit.

A tak se světu představuje SL 63 S E Performance. Jak asi z názvu tušíte, je to plug-in hybrid, kde spalovacímu motoru vypomáhá elektromotor. Ale pozor, toto není auto určené vášnivým ekojezdcům a šetřílkům. Baterie s kapacitou 6,1 kWh (v plug-in hybridech jedna z nejmenších) tu slouží především coby podpora celého ústrojí. Však také otevřené SL do zásuvky zvládne bez dobíjení jen třináct elektrických kilometrů.

Že to nezní nic moc? Tak poslouchejte další čísla. Pod kapotou stále tluče osmiválcové srdce s objemem 4,0 litru. Jen to samo o sobě dodává 612 koní a 850 newtonmetrů. Sekunduje mu však elektromotor s dalšími až 150 kW a 320 newtonmetry. Systémový výsledek? Parádních 816 koňských sil a až 1 420 newtonmetrů krouťáku! S takovou je vůz na stovce za 2,9 sekundy a sviští maximálkou 317 km/h.

Foto: Mercedes

Středovou obrazovku lze naklápět, aby se vám v ní při jízdě se staženou střechou neodráželo sluníčko.

Celé ústrojí se standardně pojí se sportovní čtyřkolkou a devítistupňovou samočinnou převodovkou AMG Speedshift. Je to jedno z mála elektrifikovaných aut, které v Česku nedosáhne na elektrické registrační značky. Navzdory plug-in hybridnímu pohonu má tabulkové emise 175 g CO2/km. Pro značky EL se však musíte vejít do padesáti.

Za dvacetipalcovými AMG koly z lehké slitiny je uložena karbon-keramická brzdová soustava s bronzovými třmeny, jejíž kotouče jsou ještě větší než u ryze spalovacího sourozence. Elektrifikované provedení zvenčí poznáte až při opravdu pečlivém zkoumání, prozradí jej hlavně víčko nabíjecího portu v zadním nárazníku.

Úpravou prošel rovněž software zadního spoileru, který nově nabízí pět poloh otevření. Krom pohonu všech kol je standardem aktivní řízení zadní nápravy, SL dále může disponovat systémem AMG Active Ride Control, jenž pomáhá snižovat náklony karoserie při svižném průjezdu zatáčkami. Nechybí ani systém rekuperace o čtyřech úrovních včetně možnosti řídit auto jediným pedálem.

Pokud by takové auto přišlo někomu málo exkluzivní, může oslovit program Mercedes Manufaktur, ve kterém vám roadster upraví dle specifických požadavků zvenčí i uvnitř. Na výběr je nespočet barev a materiálů, každý si přijde na své. Jen tedy počítejte, že se to propíše do už tak vysoké pořizovací ceny, kterou Mercedes zatím nespecifikoval. Ceník současných vozů se pohybuje od tří do pěti milionů v závislosti na zvolené verzi.

Načítám