Hlavní obsah

Prémiový trh v roce 2022: BMW v prodejích těsně před Mercedesem, Audi na třetím místě

Foto: BMW

BMW loni představilo novou vlajkovou loď, řadu 7, a rovnou i v elektrické verzi i7

V klání prodejů prémiových německých značek se v roce 2022 nejvíce dařilo automobilce BMW, Mercedes však byl jen v těsném závěsu za ním. Značka Audi s bronzovou medailí však zaznamenala velmi slušný nárůst v prodejích elektrických modelů.

Článek

První se umístil Mnichov, v těsném závěsu Stuttgart a třetí příčku obsadil Ingolstadt. BMW se v prodejích za rok 2022 umístilo poměrně těsně před Mercedesem, za kterým se umístilo Audi. Všechny značky zaznamenaly celkový pokles prodejů v řádu jednotek procent, v některých segmentech se jim však nadmíru dařilo.

BMW zůstává králem

Foto: Lukáš Kukla

Stuttgartský Mercedes se umístil druhý za BMW, za Mnichovem však Stuttgart zaostává jen o 56 792 vozů

BMW coby samostatná značka během roku 2022 prodala zákazníkům 2 100 692 vozů, což je oproti předchozímu roku pokles o 5,1 %. V těsném závěsu s 2 043 900 prodanými vozy se nachází stuttgartský Mercedes, který však zaznamenal nižší meziroční pokles, jen o 1 %.

Nejkratší sirku si tentokrát z Bundesligy prémiových německých vozů vytáhl tým z Ingolstadtu s počtem 1 614 231 prodaných vozů, což znamená meziroční pokles o 3,9 %. Sluší se však podotknout, že v některých segmentech se Audi nesmírně dařilo.

Pokles prodejů značek způsobily zejména potíže v logistice. Jak Audi, tak BMW i Mercedes ale už ke konci roku vykazovaly meziroční růst.

Elektrifikované prodeje

Foto: Audi

Automobilka Audi se možná umístila třetí, elektrickým vozům z Ingolstadtu i sportovní divizi Audi Sport se však dařilo velice dobře

V tomto ohledu kupodivu všechny přední německé automobilky zaznamenaly prodejní nárůst – a ne malý. BMW prodalo za rok 2022 celkem 215 755 elektrických vozů (nárůst o 107,7 %), Mercedes si polepšil dokonce o celých 124 % díky celkovým 117 800 prodaným elektromobilům s trojcípou hvězdou na kapotě.

Úctyhodný nárůst v tomto směru zaznamenalo i Audi s počtem 118 196 prodaných elektromobilů, což znamená meziroční nárůst 42,8 %. „Silná prodejní čísla našich elektrických modelů naznačují, že jsme v otázce elektrické mobility vykročili správným směrem,“ prohlásila Hildegard Wortmann, členka představenstva za marketing Audi.

Exkluzivitě se dařilo na všech frontách

Foto: BMW

Sportovní divizi BMW M se kontinuálně daří, letos posílí své prodeje prvním vlastním SUV, plug-in hybridním monstrem XM s výkonem přes 700 koní

Jak zaznělo už v úvodu, všechny tři německé „prémiovky“ zaznamenaly nepatrný pokles prodejů, to se však netýkalo exkluzivních divizí. Například divize Audi Sport zaznamenala dokonce meziroční nárůst o úctyhodných 15,4 % s celkovými 45 515 vozy.

V případě mnichovské sportovní divize BMW M došlo k nárůstu „jen“ o 8,4 %, s počtem 177 257 vozů však jde o nový prodejní rekord pro sportovní modely BMW – dosavadním rekordem divize M bylo 163 542 vozů z roku 2021.

Značka Mercedes čísla své sportovní divize AMG neuvádí, exkluzivním Maybachům se však nesmírně dařilo – s 21 600 vozy jde o meziroční nárůst celých 37 % na kontě exkluzivní divize stuttgartské automobilky. V souvislosti s vozy Mercedes-Maybach se sluší uvést také čísla konkurenční automobilky Rolls-Royce patřící pod koncern BMW Group – ta loni prodala 6 021 vozů, čímž se pro značku stal rok 2022 rekordním.

Načítám