Článek
Někdo je miluje, jiný je odsuzuje. Móda takzvaných restomodů je ale tady a dává vzpomenout na ikonické vozy, jejich ladné tvary přitom skrývají moderní techniku, neoriginální díly, a někdy jsou dokonce i na baterky! Tahle auta už nabízí i někteří oficiální výrobci, vzpomeňte si třeba na elektrický Jaguar E-Type.
Nejnovější počin britské společnosti RML je ale všechno, jen ne na baterky. To, co vidíte na fotkách a na videu, je předprodukční model, takže některé věci se mohou ještě měnit, ale firma tvrdí, že to budou už jen detaily. Jisté tedy je, že auto bude mít 5,5litrový motor z Maranella, šestistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon na zadní kola přes samosvorný diferenciál, a karbonovou karoserii.
Šasi vychází z Ferrari 550 Maranello, ale vůz má zakázkové tlumiče Öhlins, silnějším stabilizátor a nové pružiny. Podle RML má jít o rychlé a použitelné GT s klasickými liniemi, které prý dokáže polykat velké vzdálenosti s takovou mírou pohodlí a komfortu, o jaké se lidem před šedesáti lety ani nesnilo.
Motor má mít výkon 486 koní a točivý moment 567 Nm. Dvanáctiválce nejsou nové, každý bude demontován a zkontrolován, aby bylo zajištěno, že všechny vnitřní součásti splňují požadavky a tolerance Ferrari. Pak budou motory znovu složeny a každý zvlášť naladěn na motorové brzdě. Auto bude mít taky nové sací, chladicí, výfukové a olejové systémy a prý by mělo zvládnout jak jezdění na okruhu, tak dopravní špičku v Dubaji. Převodovka je šestistupňová manuální a i ona projde revizí, stejně jako samosvorný diferenciál. Přesné výkonové specifikace nejsou známy, ale RML věří, že vůz zrychlí z 0–60 mph (0–96 km/h) za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h.
Tvary karoserie vycházejí z ikonického modelu Ferrari 250 GT SWB, ale rozhodně se striktně nepodobají originálu. Novinka má větší sání na kapotě, zapuštěné kliky, svalnatější blatníky a jezdí na osmnáctipalcových kolech, které obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero Rosso. Za nimi jsou ventilované disky brzd s průměrem 330 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Na videu je krátce vidět interiér a Jonathan Bowen, šéfdesignér RML, pyšně říká: „Vše, co můžete v kabině vidět a čeho se můžete dotknout, je opracovaný hliník, sklo nebo kůže. Bylo by snadné ušetřit desítky tisíc liber nákupem standardních číselníků a ovladačů, ale nesplňovaly by naše vysoké standardy. Proto je každý spínač, tlačítko a hodiny vyroben na zakázku a vyvinut zvlášť.“ Minimalistická kabina ale nabízí i moderní vymoženosti, jako je klimatizace, elektricky ovládaná sedadla, držáky nápojů či vyklápěcí informační a zábavní systém. A taky je o poznání prostornější, než byl interiér původního Ferrari 250 GT SWB.
Každopádně výroba bude omezena na nějakých třicet kousků a RML už vybírá zálohy, takže pokud se vám auto líbí a jste smířeni s cenou lehce přes čtyřicet milionů korun (bez daně), pak byste si měli pospíšit.