Článek
Francouzi se po představení nové generace Renaultu Kangoo vytasili rovněž s jeho elektroužitkovou variantou a odhalili tolik očekávané technické specifikace. Zatímco předchozí velkosériové elektrické Kangoo si od roku 2011 našlo více než 70 000 firemních zákazníků, do jeho atraktivnějšího nástupce jsou vkládány daleko větší naděje.
Díky pokročilé lithium-iontové baterii o hrubé kapacitě 45 kWh umístěné v podlaze se svěží bzučící Kangoo pyšní dojezdem až 300 kilometrů na jedno nabití, měřeným dle aktuálního protokolu WLTP. Jistěže skutečnost bude jiná, a to zejména v zimě či v plném naložení, nicméně s nějakými cca 200–230 reálnými kilometry můžete plus minus kalkulovat.
O pohon předních kol se stará elektrický motor o výkonu 90 kW a síle 245 Nm, který nabízí několik jízdních profilů. Mimo tradičního módu Eco omezujícího výkon i maximálku se lze těšit také na tři úrovně regenerativního brzdění:
- B1 – omezená regenerace, určená pro rychlostní silnice a dálnice
- B2 – střední regenerace, určeno pro běžnou jízdu, stejný pocit jako v autě se spalovacím motorem
- B3 – maximální regenerativní brzdění, určené pro zácpy nebo sjíždění svahů
V každém případě můžete ještě počítat s adaptivním regenerativním brzděním fungujícím nezávisle na zvoleném jízdním profilu, které maximalizuje množství rekuperované energie. Informace o tocích, profilech a asistenčních systémech pak můžete sledovat na volitelném přizpůsobitelném 10palcovém displeji.
Renault Kangoo Van E-Tech nabídne možnost vybrat si ze třech typů nabíjecích zařízení. Standardně je vůz vybaven třífázovou 11 kW nabíječkou, vhodnou pro všechny typy domácího nabíjení. Za příplatek je k dispozici 22 kW nabíječka pro rychlé nabíjení na veřejných stanicích a také 80 kW nabíječka pro super rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, umožňujícím dosáhnout dojezdu 170 km (WLTP) za 30 minut.
Vozy vybavené rychlejšími nabíjecími systémy mají baterii chlazenou vodou. Součástí standardu je též klimatizace s tepelným čerpadlem (optimální výkon v rozmezí −15 °C až +15 °C), nicméně varianty s 22 kW nabíječkou umožní rekuperovat teplo pro vyhřívání interiéru z venkovního vzduchu, čímž se šetří energie. Volitelně se poté nabízí rovněž vyhřívané čelní sklo, sedadla a volant.
Elektrické Kangoo dále disponuje 1,45 metru dlouhým bočním vstupem, vnitřním střešním nosičem (např. pro převoz žebříku), 8palcovým multimediálním systémem, adaptivním tempomatem, praktickou startovací handsfree kartou, automatickou ruční brzdou, třemi sedadly vpředu se sklopným středním opěradlem, výsuvnou přihrádkou a úložnými prostory o celkovém objemu 60 litrů.
Objem nákladového prostoru činí 3,9 m3, respektive 4,9 m3 u prodloužené varianty (dorazí v půlce roku 2022). Nosnost činí 600 kg nebo 800 kg (dlouhá verze), zatímco za kouli zapřáhnete přívěs o hmotnosti 1 500 kg. Koukněte sami na technické parametry srovnávající obě užitkové generace, jde o výrazný skok vpřed:
Technické srovnání | Kangoo E-Tech electric (současné) | Kangoo Van E-Tech elektrický (nástupce) |
---|---|---|
Kapacita akumulátoru | 33 kWh | 45 kWh |
Výkon elektromotoru | 44 kW | 90 kW |
Točivý moment | 225 Nm | 245 Nm |
Max. objem nákl. prostoru | 3,5 m3 | 3,9 m3 |
Dojezd (WLTP) | 230 km | 300 km |
Max. hmotnost přívěsu | 375 kg | 1 500 kg |
Cena | 719 000 Kč | nad 719 000 Kč |
Kangoo se spolu se sesterským Citanem od Mercedesu a Townstarem od Nissanu bude produkovat ve francouzském závodě Renaultu ve městě Maubeuge, do nějž automobilka v rámci modernizace nedávno investovala 450 milionů eur. Na evropský trh pak elektrický pracant dorazí na jaře 2022 s předpokládanou základní cenou vyšší než 719 000 Kč včetně DPH.