Hlavní obsah

Pozdě, ale přece: Oblíbené rodinné SUV Mitsubishi Outlander se vrací s elektrifikovaným pohonem všech kol

Foto: Mitsubishi

Evropskou premiéru si právě odbyla druhá generace plug-in hybridního Mitsubishi Outlander. Po bezprecedentním úspěchu jeho předchůdce to není žádné překvapení. Překvapení je jen to, že přichází s takovým zpožděním…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

První generace Mitsubishi Outlander PHEV byla přesnou ukázkou toho správného auta ve správný čas. Když na začátku roku 2013 dorazila na evropský trh, ještě tu nikdo netušil, že vlastně potřebuje plug-in hybridní rodinné SUV. Outlander to rychle změnil (a hodně mu v tom pomohly různé ekologické pobídky v mnoha evropských státech) a celkově se pro něj rozhodlo více než 200 tisíc zákazníků a k tomu získal mnoho různých ocenění. Takže je jen logické, že jsme se nástupce dočkali…

Až po čtyřleté pauze? Čtvrtou generaci Outlanderu totiž japonská automobilka představila ve světě již v roce 2021, na evropském trhu si však dala načas a uvádí ji až nyní - v době, kdy už většina konkurentů stihla dohnat náskok Mitsubishi a představila svá plug-in hybridní, nebo rovnou elektrická rodinná SUV. Čím se tedy nový Outlander bude chtít odlišit?

Foto: Mitsubishi

Načekali jsme se na něj, ale mělo by to stát za to!

Bezpochyby designem, protože jeho tvary pojala spíše konzervativní značka až nečekaně odvážně. Výrazná maska se třemi diamanty, dělená přední světla propojená chromovanou „hokejkou“, netypicky řezaný D-sloupek a kontrastní lakování střechy - Outlander v davu skutečně nepřehlédnete.

Nový OutlanderPředchůdceRozdíl
Délka4 719 mm4 695 mm+26 mm
ˇSířka1 862 mm1 800 mm+62 mm
Výška1 750 mm1 710 mm+40 mm
Rozvor2 704 mm2 670 mm+34 mm
Objem kufru495 l463 l+32

Interiér je pojatý v duchu tradiční japonské pohostinnosti omotenashi, takže hned na první pohled působí uklidňujícím a útulným dojmem. Ale nechybí výkřiky moderní techniky, jako je 12,3palcový přístrojový štít doplněný průhledovým displejem a 12,3palcovým dotykovým infotainmentem sdružujícím všechny důležité funkce (ovládací panel klimatizace však zůstal samostatný) s navigací TomTom a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay, specialitou je audiosystém Dynamic Sound s 8 nebo 12 reproduktory vyvinutý ve spolupráci s Yamahou.

Foto: Mitsubishi

Interiér kombinuje komfort s moderními technologiemi, působí útulně hned na první pohled. Nejvyšší specifikace má odvětrávaná sedadla s masáží.

Ještě zajímavější je nový plug-in hybridní pohon Outlanderu s pohonem všech čtyř kol, což moc konkurentů nabídnout neumí. Jeho srdcem je sice stále atmosférický benzinový čtyřválec 2,4l, prošel však důkladným přepracováním (recirkulace výfukových plynů, rozšíření chladicích kanálů nebo integrované sběrné výfukové potrubí) kvůli snížení emisí a spotřeby a naopak zvýšení efektivity a výkonu - nyní tak produkuje 170 koní místo dřívějších 128 k.

Foto: Mitsubishi

Spalovací motor prošel mnoha vylepšeními, díky kterým má víc síly, přitom by měl být také úspornější.

Vyšší výkon mají také elektromotory - místo dvojice 80koňových jednotek je tu 116koňový elektromotor na přední nápravě a 136koňový na zadní. Ty čerpají energii z baterie o kapacitě 22,7 kWh (nabíjení AC 3,7 kW a DC 50 kW, dokonce podporuje V2H, tedy napájení domácnosti vehicle-to-home) umožňující ujet až 86 km (předchůdce zvládl jen 55 km) zcela bezemisně a bezhlučně.

Foto: Mitsubishi

Outlander má skvělý elektrický dojezd, navíc jde o jeden z mála PHEV s pohonem všech čtyř kol. Škoda že k DC nabíjení používá konektor japonského standardu CHAdeMO, a ne evropský CCS2.

Když pak energie ze zásuvky dojde (nebo Outlander přepnete do hybridního režimu, abyste šetřili stav nabití), připojí se spalovací motor - a to buď jako generátor energie pro elektromotory, nebo začne přímo roztáčet přední kola (zadní má na starosti vždy jen elektromotor). Díky 53litrové nádrži slibuje Mitsubishi celkový dojezd až 844 km (což znamená, že v hybridním režimu by Outlander PHEV měl umět jezdit cca za 7 litrů na sto).

Všechny tři motory společně vyvinou 306 koní kombinovaného výkonu (nárůst o 40 %), Outlander se tak rozjede z klidu na stovku za 7,9 sekundy a na kouli utáhne 1,6 tuny. Elektromotory na obou nápravách také umožňují ještě preciznější řízení pohonu všech čtyř kol S-AWC (Super All Wheel Control), který dává řidiči na hraní hned sedm jízdních režimů (normal, eco, výkon, asfalt, šotolina, sníh a bahno). Outlander by se tedy neměl bát ušpinit mimo zpevněné povrchy.

Nejvíce času ale bezpochyby stráví ve městě a jeho okolí, kdy bude pečovat o vás a vaši rodinu při cestách do práce nebo školy, na nákupy či výlety. Proto je také vybavený armádou elektronických jízdních asistentů, abyste se za volantem vždy cítili bezpečně a mohli trochu relaxovat i ve zběsilém současném provozu.

Nové Mitsubishi Outlander je tak podle všeho plně připravené na to porvat se s konkurencí na evropském trhu. Poslední neznámou je tak cena, kterou se dozvíme až při příchodu nového Outlanderu na český trh. Veřejnosti se poprvé ukáže na listopadovém e-Salonu, kdy začne také předprodej, první auta k zákazníkům a na showroomy dorazí na přelomu února a března 2025.

Načítám