Článek
Elektrifikace je nevyhnutelná rovněž u značky Lamborghini, potvrdil její šéf Stephan Winkelmann britskému magazínu Autocar. Nástupce Avantadoru dorazí už za rok a bude hybridní, přičemž to samé platí o Urusu, který se podpořený elektromotory ukáže v roce 2024, a také o Huracánu, jehož hybridní debut je plánován na 2025.
Cílem výrobce je totiž srazit produkci oxidu uhličitého na polovinu, nicméně co na to zákazníci Lamborghini? Podle Winkelmanna jsou na tuto transformaci připraveni. Automobilka prý nemusí být vždy průkopníkem, ale když už se do něčeho opře, tak chce být nejlepší.
Co to znamená? Letošní rok je tedy posledním, kdy „lambo“ bude produkovat čistě spalovací motory, jelikož od roku 2025 bude jeho portfolio pouze hybridní. Značka však nepůjde cestou koncernových sourozenců Bentley/Porsche a nenasadí u vrcholových modelů elektřinou podpořené motory V6, hovoří se spíš o V10 či V12.
Winkelmann totiž potvrdil, že nástupce Aventadoru bude mít vidlicový dvanáctiválec, ale zbrusu nový, elektrifikovaný a takový, aby dokázal plnit i ty nejpřísnější předpisy, a to co nejdéle to bude možné i za cenu vysokých investic. Z toho vyplývá, že se Lamborghini do „all electric“ doby nikterak nežene, přestože za šest let představí svůj čistokrevný elektromobil.
Náhrada Aventadoru, která se má začít prodávat v příštím roce, tedy po premiéře plánované na konec roku letošního, bude používat klasické plug-in hybridní hnací ústrojí. Půjde tak o trochu jinou techniku, než jakou nabídne Sián nebo znovuzrozený Countach LPI 800-4. To by mělo vozu umožnit hmatatelnější nárůst výkonu a prodloužit dobu provozu na elektřinu i při vyšších rychlostech.
Hybridní Urusy a Huracány, které se objeví později, budou používat podobnou soustavu, ale zatím není potvrzeno, zda si skutečně ponechají své motory V8 a V10.
Jsme tedy zvědavi, co na to klientela Lamborghini řekne. Hádáme ale, že to dopadne jako u Porsche – zámožní zákazníci prostě nechají své bankovní účty pro supersportovní divizi koncernu Volkswagen nadále otevřené…