Hlavní obsah

Poslední hurá: Ford se s Focusem rozloučí pěkně nabroušenou verzí

Foto: Ford

Světem automobilů se šířily zvěsti, že se blíží konec Fordu Focus. Tyto zvěsti posléze potvrdil i modrý ovál, když automobilka oznámila, že výroba tohoto modelu bude ukončena k roku 2025. Ještě předtím však jeho ostrá verze ST chystá pořádnou rozlučku s věrnými fanoušky.

Článek

Když Focus první generace vstoupil roku 1998 na trh, jen málokdo čekal, že jeho slavná kariéra skončí až za třicet let – současná třetí generace bude podle všeho ta poslední. Jejím vrcholem je ostrá verze ST, která se teď dočkala továrního balíčku určeného pro ty nejvěrnější řidičské nadšence.

Foto: Ford

Focus ST Track Pack bude zejména pro ty, kteří svůj Focus tu a tam rádi proženou třeba po závodním okruhu nebo oblíbené okresce. Kromě výrazného laku Mean Green bude k mání ještě Fantastic Red, Frozen White, Magnetic Grey nebo Agate Black

Otázkou zůstává, jestli tomu tak opravdu je. Nejde jen o rádoby závodnické cetky, které nesmyslně napálí cenu příplatkové výbavy? Podle všeho jde opravdu o funkční vybavení, ladění koneckonců prováděla divize Ford Performance na proslulém Nürburgringu.

Tento příplatkový balíček zvaný příhodně Track Pack přidává nastavitelné pružiny od renomované firmy KW. Tlumiče umožňují celkem 12 různých možností pro časovou odezvu tlumičů a 16 různých variant pro nastavení odskoku tlumiče, jejich uložení je z nerezu.

Dle automobilky Ford bylo cílem dopřát řidičům co nejpřesnější nastavení pro prakticky jakoukoliv trať, a najít tak ideální kompromis mezi ostrými reakcemi a stabilitou.

Foto: Ford

Verze Track Pack obouvá zbrusu nová kola s pneumatikami Pirelli, vpředu jsou o 10 % větší brzdové kotouče Brembo

Onen nový podvozek je potom osazen zbrusu novými koly, která nejsou ani litá, ani kovaná – tato byla vytvarována pomocí tzv. smykového tlačení. Jsou tedy velmi lehká, což se příznivě projevuje i na neodpružené hmotnosti, zároveň jsou na jedné straně odolnější než běžné „liťáky“ a jejich výroba není tak nákladná jako v případě kovaných kol. Disky obouvají pneu Pirelli P Zero Corsa.

Úprav doznaly i brzdy od firmy Brembo. V tomto případě narostl průměr předních kotoučů o 10 procent oproti standardu, čtyřpístové třmeny jsou uloženy napevno, brzdy tedy mají o něco razantnější nástup než ty plovoucí. V neposlední řadě Focus ST s balíčkem Track Pack sedí o 10 mm blíže k silnici.

Foto: Ford

Balíček Track Pack bude nejvíce excelovat zejména při svižné jízdě. Podvozek je snížený o 10 mm s nastavitelným odskokem i odezvou tlumičů

Focus ST s paketem Track Pack lze rozeznat i vizuálně, byť ty nuance jsou poměrně nepatrné. Prozradí jej třeba přední nárazník – jeho průduchy po stranách jsou v tomto případě v leskle černé barvě, Focus ST bez „okruhového balíčku“ je má v barvě karoserie. Podobně tomu je u dalších komponentů – jmenovitě u krytů vnějších zpětných zrcátek, střechy či zadního spoileru.

Kdo by čekal nějaké změny pod kapotou, ten bude možná malinko zklamán – ačkoliv řízný 2,3l foukaný čtyřválec EcoBoost má díky 280 koním a točivému momentu 420 Nm síly víc než dost.

Na závěr jedna drobná, ale podstatná informace týkající se vybavení Track Pack – ti, kdo si objednají Focus s osmistupňovou automatickou převodovkou, mají smůlu. Tento speciální balíček, který zostřuje reakce podvozku, zvyšuje přilnavost a umocňuje brzdný účinek, budou mít pouze modely ST se třemi pedály.

Sadu Track Pack už je možné objednat si i u nás za příplatek 86 tisíc korun. Na výběr je celkem z pěti laků – zelená Mean, kterou vidíme na fotografiích, červená Fantastic, bílá Frozen, šedá Magnetic, případně černá Agate Black, ve které jsou u ostatních barevných variant výše zmíněné doplňky.

Načítám