Článek
Už začátkem letošního léta se začne prodávat nová generace celosvětově úspěšného sporťáku Ford Mustang. Američané nám s blížícím se zahájením prodeje dávají ochutnat i extrémně rychlou závodní verzi, se kterou nejmodernější Mustang navazuje na tradiční účast svých předchůdců v motoristickém sportu. A s novým závodním speciálem se Ford dokonce posouvá do vyšší kategorie. Zatímco minulá generace závodila v nižší kategorii GT4, nejnovější speciál připravují pro zajímavější třídu GT3.
Na vývoji nejnovějšího závodního speciálu se zdivočelým koněm ve znaku pracuje tovární sportovní divize Ford Performance a na prvních oficiálních fotkách ukazuje, že to se žhavou novinkou myslí vážně. Nový závodní Ford Mustang GT3 si odbyl svou vizuální premiéru na asfaltu amerického závodního okruhu v Sebringu, kde se už od padesátých let minulého století pravidelně jezdí legendární vytrvalostní dvanáctihodinovka.

Nový Ford Mustang GT3 bude poprvé závodit až v příštím roce. Sportovní divize Ford Performance se připravuje i na start do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
V konkurenčním boji výrobců soutěžících v kategorii GT3 automobilka zatím všechny technické informace tají a jen dodává, že nejnovější okruhový speciál zakládá na vrcholném silničním modelu. Je jím speciálně vylepšený Mustang Dark Horse slibující až pět set koní. Ford současně s představením nejnovějšího Mustangu v září loňského roku odhalil, že pracuje na celkem šesti závodních variantách.
Ford Mustang Dark Horse
Na detroitském autosalonu se nejnovější Ford Mustang představil také v zatím nejostřejší verzi Dark Horse. Vychází z příplatkového balíčku Performance pro osmiválcovou variantu GT a nejnáročnějším zákazníkům nabídne vyšší rychlost, preciznější ovladatelnost, lepší agilitu i vyšší odolnost a životnost na závodních tratích. Ford slibuje sílu až 500 koní, přičemž klíčovými prvky Mustangu Dark Horse jsou přídavný chladič motorového oleje, chladič převodového oleje pro automatickou převodovku (verze bude k dispozici i s manuálem), odlehčený chladič s větším odvodem tepla a výkonnějšími ventilátory chlazení a chladič diferenciálu. Spolu s tím nabídne i agresivnější designové doplňky a specifický chladný modrý odstín laku jménem Ember.

Ford Mustang Dark Horse je zatím nejostřejší variantou pro nejnáročnější nadšence.
Hlavním poznávacím znakem nové „GT trojky“ je až zvláštně vypadající gigantické křídlo připevněné k zadním sloupkům střechy. Masivní přítlak pak budou vytvářet i další aerodynamické doplňky, jakými jsou velký přední splitter nebo nepřehlédnutelný zadní difuzor. A jak sami můžete vidět, pro solidní úsporu hmotnosti inženýři už tradičně využívají záplavy uhlíkových vláken. Výfukové koncovky v prazích pod dveřmi pak jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Takhle mají závoďáky vypadat!

Závodní Ford Mustang GT3 zakládá na zatím nejsilnějším silničním osmiválcovém modelu Dark Horse.
Silniční Ford Mustang GT s osmiválcem se tedy už brzy začne prodávat i u nás, ale na závodní debut nového okruhového speciálu si ještě přibližně rok počkáme. Americký Ford jej plánuje na následující rok a očekává, že s novinkou odstartuje i do kultovního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. A pokud chcete s novým Mustangem závodit, ale nemáte rozpočet na profesionální GT3, v budoucnu se představí i derivát pro „lidovější“ skupinu GT4.
Teď už si jen jděte pustit oficiální video z testování a poslechněte si, jak brutální pětilitrový osmiválec zní jako bestiální monstrum z oblíbených amerických závodů sériových vozů NASCAR.