Hlavní obsah

Porsche Taycan slaví 100 tisíc prodaných kusů. A někteří řidiči je vůbec nešetří

Foto: Porsche

Jubilejním vozem byl Taycan Turbo S v modré barvě Neptune Blue (na obrázku). Je to k nevíře, ale někteří majitelé už stihli překonat hranici 100 tisíc najetých kilometrů

Jen málokterá automobilka má tak staromilské fanoušky jako Porsche. Proto to chtělo pořádnou odvahu uvést na trh vůz, kterému pod kapotou ani nevyje plochý šestiválec, ani nehřmí vidlicový osmiválec. Elektrický Taycan se tedy musel pořádně předvést, aby si získal uznání – a vypadá to, že se mu to povedlo. Už se jich prodalo přes 100 tisíc.

Článek

Tradice a závodní historie jsou pro automobilky velmi důležité. Částečně jim umožňují vyvíjet technologie, ze kterých pak těží i silniční vozy, částečně je to také velmi dobré pro marketing, prestiž a celkovou image. Někdy se však tradiční hodnoty značky mohou obrátit proti ní, neboť zarytí fanoušci očekávají, že se jich bude automobilka držet.

Co na to fanoušci?

Foto: Porsche

Vzhledem k tradici vozů Porsche úzce spjatou se závodní historií automobilka prokázala velkou sebejistotu – uvedením výroby Taycanu šla takříkajíc s kůží na trh. Fanoušci si však zvykli i na Cayenne, takže Taycan už byl v podstatě maličkost

A je to právě Porsche, které má jedny z nejzarytějších a nejpurističtějších fanoušků – stačí vzpomenout, s jakou nevolí před nějakými 20 lety přijali typ Cayenne. Dalo se tedy očekávat, že elektromobil Taycan nebude mít na růžích ustláno. Neměl. Ovšem i přesto mu nejenže skalní fanoušci s vytetovaným erbem Zuffenhausenu na hrudi „dali pokoj“, ono se mu daří i komerčně.

Sto tisíc prodaných vozů od září roku 2019 je totiž na poměry luxus… ehm, pardon, sportovní značky vlastně velmi slušné číslo. Oním jubilejním vozem byl konkrétně model Taycan Turbo S v modré barvě Neptune Blue, vůz byl sestaven 7. listopadu, a zamířil k majiteli z Velké Británie.

Jak dlouho vydrží takové auto?

Foto: Porsche

Prozatímním rekordmanem je majitel Jean-Hubert Revolon z Lyonu, který zvládl najezdit přes 188 tisíc kilometrů během zhruba dvou let

V Zuffenhausenu nepochybně počítali s pochybami ohledně výdrže elektromobilu Taycan, a tak se automobilka velmi ráda pochlubila několika málo exempláři, které už hravě přeskočily hranici 100 tisíc najetých kilometrů a kterým se další a další kilometry vesele se načítají.

Zajímavým případem je třeba majitel Jean-Hubert Revolon z francouzského Lyonu podnikající v autodopravě. Svůj Taycan 4S koupil v srpnu 2020 a už stihl „nalítat“ přes 188 tisíc kilometrů. Prozatímní rekord za jeden den byl 1 200 km, to když měl prý hodně vyřizování.

Foto: Porsche

Slušné skóre se podařilo také manažerovi výroby přímo z Porsche, Markusi Kreutelovi – ten díky častým cestám na Slovensko najezdil s firemním Taycanem Turbo přes 134 tisíc km během ani ne dvou let

Dalším případem je kupodivu jeden ze zaměstnanců Porsche – manažer výroby Markus Kreutel má zatím skóre 134 911 km, v tomto případě jde o služební Taycan Turbo, který využívá od června 2020.

K tomu mu kupodivu stačila poměrně krátká doba mezi únorem 2021 a srpnem 2022, tedy pouze půldruhého roku. To je částečně dáno charakterem jeho služebních cest, kdy ze Zuffenhausenu často zavítá k nám do Krušných hor či dokonce na Slovensko, konkrétně do Bratislavy, Dubnice či Horné Stredy. Nepřekvapí tedy, že denní rekord má přibližně 1 500 km.

Jeden benzinový šílenec a pochvala od novinářů

Foto: Porsche

Guillaume z Marseille sice nedá na spalovací 911 Targa dopustit, ale…

Nakonec výrobce zmiňuje příběh o lékárníkovi z francouzského města Marseille, který kromě svého Taycanu 4S vlastní rovněž starou dobrou spalovací 911 ve verzi Targa. Majitel Guillaume Takvorian si prý ticho na palubě Taycanu pochvaluje, na zvuk šestiválce však nedá dopustit. „Miluji zvuk mé 911 Targa, ale musím uznat, že na dlouhých cestách je klid na palubě Taycanu velmi příjemný.“

Porsche ve své tiskové zprávě rovněž zmiňuje zkušenosti německých novinářů, kde lidé z Auto Bild překročili stotisícovou hranici 17. října 2022 během svého vytrvalostního testu. Podobnému testu právě podrobují Taycan ve verzi Cross Turismo odborníci z Auto Motor und Sport, kteří si stanovili najezdit právě 100 tisíc kilometrů maximálně v horizontu dvou let.

Model Taycan se poprvé představil už v roce 2015 v podobě konceptu Mission E. Tři roky nato se ukázal koncept Mission E Cross Turismo, který předznamenal, jak bude vypadat praktičtější verze, v roce 2019 už začala výroba. V současnosti Taycan dle českého zastoupení začíná na částce 2 341 298 Kč včetně DPH.

Načítám