Článek
Současná třetí generace Cayenne, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu Porsche, je na trhu sice již od roku 2017, ale do důchodu se ještě rozhodně nechystá. Automobilka se rozhodla prodloužit současnému modelu s výkonnými benzinovými šestiválci a osmiválci život jednou z nejrozsáhlejších modernizací v historii značky – protože dalším krokem bude elektrifikace a tu ještě nechce uspěchat.
Porsche se do žádných detailů nepouštělo, na ty se musí počkat až do oficiálního představení, které proběhne již v dubnu. Automobilka nicméně naznačila, že u modernizovaného modelu máme očekávat „zásadní úpravy podvozku“. Cílem prý bylo dosáhnout širšího rozsahu mezi typickým výkonem na silnici, komfortem na dlouhých cestách a terénními schopnostmi. Nové Cayenne bude vybaveno semiaktivním podvozkem.
Mírného vylepšení se dočkají i motorizace. Základní šestiválec 3,0 V6 si polepší o 15 koní a 50 Nm (na 355 koní a 502 Nm), verze S si polepší rovnou o dva válce a litr objemu, protože ze šestiválce přezbrojí na osmiválec 4,0 V8 s výkonem 475 koní a 600 Nm (+35 k a 49 Nm), Turbo GT si taky polepší o dvacet koníků, takže jich bude mít celkově 660, plug-in hybridy pak dostanou větší baterii pro delší elektrický dojezd (ze 17,9 na 25,9 kWh) a rychlejšího AC nabíjení (11 kW). Na další detaily si ale ještě budeme muset počkat.
Další modernizace se bude týkat technologií na palubě, podle náznaků automobilky očekáváme výraznější digitalizaci přístrojového panelu a inovovaný head-up displej, jistotou jsou přední světlomety s technologií HD-Matrix-LED.
Samozřejmě dojde i na kosmetické změny vizuálu, tedy nové nárazníky, designy kol, nové barvy a také v interiéru můžete čekat drobná vylepšení v podobě nových materiálů a dekorů a podobných maličkostí, které Cayenne osvěží.
Protože jde o největší update modelu v historii Porsche, musela automobilka všechno důkladně otestovat. Jako důkaz nám také ukázala záběry z tortury předsériových kusů. Ty během několika měsíců najezdily celkem více než čtyři miliony kilometrů. V městském provozu, na okreskách a dálnicích Asie, Afriky, Evropy a USA, ale také v náročném terénu, kde je tovární jezdci rozhodně nešetřili.
„To, co požadujeme od nového Porsche Cayenne při náročných off-roadových testech ve Španělsku, v písečných dunách Maroka nebo během velmi dynamických jízd na ledu ve Finsku či asfaltu Severní smyčky Nürburgringu, není standard, který by běžný zákazník praktikoval,“ uvedl k tomu v tiskové zprávě Dirk Lersch, šéf týmu prototypů a zkoušek Cayenne. Ale Porsche nikdy nedělá nic napůl nebo jen naoko. Takže se můžete těšit, že nový Cayenne bude připravený skutečně na všechno. Uvidíme už za pár týdnů…