Hlavní obsah

Porsche prodlouží život Cayenne rozsáhlou modernizací. Vozy při testech najely 4 miliony kilometrů

Foto: Porsche

Třetí generace Porsche Cayenne se již brzy dočká dalšího omlazení. Automobilka právě zveřejnila záběry z testování. To probíhalo v třeskutém mrazu i na rozpálených pouštích na celkem čtyřech kontinentech.

Článek

Současná třetí generace Cayenne, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu Porsche, je na trhu sice již od roku 2017, ale do důchodu se ještě rozhodně nechystá. Automobilka se rozhodla prodloužit současnému modelu s výkonnými benzinovými šestiválci a osmiválci život jednou z nejrozsáhlejších modernizací v historii značky – protože dalším krokem bude elektrifikace a tu ještě nechce uspěchat.

Porsche se do žádných detailů nepouštělo, na ty se musí počkat až do oficiálního představení, které proběhne již v dubnu. Automobilka nicméně naznačila, že u modernizovaného modelu máme očekávat „zásadní úpravy podvozku“. Cílem prý bylo dosáhnout širšího rozsahu mezi typickým výkonem na silnici, komfortem na dlouhých cestách a terénními schopnostmi. Nové Cayenne bude vybaveno semiaktivním podvozkem.

Mírného vylepšení se dočkají i motorizace. Základní šestiválec 3,0 V6 si polepší o 15 koní a 50 Nm (na 355 koní a 502 Nm), verze S si polepší rovnou o dva válce a litr objemu, protože ze šestiválce přezbrojí na osmiválec 4,0 V8 s výkonem 475 koní a 600 Nm (+35 k a 49 Nm), Turbo GT si taky polepší o dvacet koníků, takže jich bude mít celkově 660, plug-in hybridy pak dostanou větší baterii pro delší elektrický dojezd (ze 17,9 na 25,9 kWh) a rychlejšího AC nabíjení (11 kW). Na další detaily si ale ještě budeme muset počkat.

Foto: Porsche

Motory dostanou víc síly a podvozek bude schopnější tuto sílu ustát

Další modernizace se bude týkat technologií na palubě, podle náznaků automobilky očekáváme výraznější digitalizaci přístrojového panelu a inovovaný head-up displej, jistotou jsou přední světlomety s technologií HD-Matrix-LED.

Samozřejmě dojde i na kosmetické změny vizuálu, tedy nové nárazníky, designy kol, nové barvy a také v interiéru můžete čekat drobná vylepšení v podobě nových materiálů a dekorů a podobných maličkostí, které Cayenne osvěží.

Protože jde o největší update modelu v historii Porsche, musela automobilka všechno důkladně otestovat. Jako důkaz nám také ukázala záběry z tortury předsériových kusů. Ty během několika měsíců najezdily celkem více než čtyři miliony kilometrů. V městském provozu, na okreskách a dálnicích Asie, Afriky, Evropy a USA, ale také v náročném terénu, kde je tovární jezdci rozhodně nešetřili.

„To, co požadujeme od nového Porsche Cayenne při náročných off-roadových testech ve Španělsku, v písečných dunách Maroka nebo během velmi dynamických jízd na ledu ve Finsku či asfaltu Severní smyčky Nürburgringu, není standard, který by běžný zákazník praktikoval,“ uvedl k tomu v tiskové zprávě Dirk Lersch, šéf týmu prototypů a zkoušek Cayenne. Ale Porsche nikdy nedělá nic napůl nebo jen naoko. Takže se můžete těšit, že nový Cayenne bude připravený skutečně na všechno. Uvidíme už za pár týdnů…

Načítám