Hlavní obsah

Porsche představilo interiér pro modernizovaný Cayenne. Spolujezdec se může těšit na vlastní displej

Foto: Porsche

Nejzásadnější novinkou bude nový displej před spolujezdcem, došlo však i na ergonomické změny – například volič převodovky se přesunul napravo od volantu.

Modernizované Porsche Cayenne se má představit světu už 18. dubna a nekonečné čekání se nám automobilka ze Zuffenhausenu rozhodla zkrátit pohledem na jeho nový interiér. Došlo na vylepšení stávajících technologií, kvalitnější materiály a drobné ergonomické změny.

Článek

Výrobce už směle vykročil vstříc budoucnosti s typem Taycan. Modernizovaný Cayenne se spalovacím i hybridním pohonem se má představit už 18. dubna, a tak odborná i laická veřejnost s napětím vyčkává. Na elektrickou verzi je ještě brzy.

Faceliftovaný Cayenne se bude pyšnit novým 12,6palcovým přístrojovým štítem, který bude prosvítat zpoza tříramenného volantu z typu 911. Přístrojový panel bude umožňovat přednastavení hned sedmi různých zobrazení – od minimalistických ukazatelů až po takzvané noční vidění.

Dominantou interiéru však patrně bude 12,3palcový displej informačně-zábavního systému. Ten si bude rozumět kromě běžných aplikací Apple CarPlay a Android Auto ještě i se Spotify.

Foto: Porsche

Nejžhavější novinkou interiéru modernizovaného Porsche Cayenne je nový displej umístěný před spolujezdcem, přes který lze sledovat pořady nebo ovládat navigaci.

Novinkou bude možnost přehrávat online seriály a streamované pořady prostřednictvím platformy ScreenHits TV. V neposlední řadě bude možné synchronizovat software automobilu s virtuálním asistentem Siri, a hlasově tak ovládat některé funkce vozu.

Patrně nejvýraznější novinkou je zbrusu nový 10,9palcový displej před spolujezdcem po vzoru Taycanu – podobný můžeme znát i z některých modelů značky Ferrari. Spolujezdec bude mít primárně přístup k zábavním aplikacím nebo sledování pořadů, z důvodu aktivní bezpečnosti bude obraz vytěsněn ze zorného pole řidiče. Přes displej spolujezdce půjde ovládat i navigaci.

Porsche ale věnovalo pozornost i takzvanému „Porsche Driver Experience“. Kromě nových a vylepšených technologií však zůstávají i analogové ovladače pro lepší odezvu. Ergonomicky došlo na nové startovací tlačítko (jak jinak než vlevo od volantu), napravo od volantu pak vidíme zbrusu nový a minimalistický volič převodovky (mezi volantem a centrálním displejem).

Na sportovním volantu přetrvává užitečný otočný volič jízdních režimů, do kterých patří Normal, Off-Road, Sport a Sport Plus. Porsche tvrdí, že palubní deska je kompletně nová, výdechy ventilace jsou nyní bez krytů. Došlo na nové výplně dveří z kvalitnějšího materiálu, na vrchol palubní desky se nastěhovaly nové, byť stále klasické analogové stopky.

Příjemnější zážitek pro pasažéry Porsche slibuje i při nabíjení. Tentokrát však není řeč o nabíjení baterií k pohonu auta, nýbrž mobilního telefonu – automobilka uvádí, že se podařilo zvýšit výkon bezdrátového nabíjení telefonu až na 15 W, a to díky „chlazenému úložnému prostoru pro mobilní telefon“.

Kromě možnosti dobíjet mobilní telefon bezdrátově nechybí ani dobíjecí USB-C porty – dva v přihrádce před spolujezdcem a další dva bychom našli na zadní straně středového tunelu. Oba páry pak umožňují funkci rychlého dobíjení.

Načítám