Hlavní obsah

Porsche 911 přijíždí poprvé jako hybrid! A není to jediná kontroverzní novinka, o které se bude vášnivě diskutovat

Foto: Porsche

Současná generace Porsche 911 dorazila v omlazeném balení, které přiváží drobné kosmetické, ale zásadní technické novinky. Vůbec poprvé se v útrobách ikonického sporťáku elektrifikuje!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vnější inovace modernizovaného Porsche 911 pro rok 2025 jsou opravdu decentní. Veškeré svítící funkce na přídi se přesunuly do hlavních světlometů s typickým čtyřbodovým designem, takže ve spodní části si tvůrci mohli vyhrát s aerodynamikou. Vznikly tedy větší otvory pro přívod vzduchu, nepřehlédnutelné jsou rovněž aktivní vzduchové klapky.

Vzadu zase najdeme nově navržený světelný pás s nápisem Porsche, celkově se záď hodně zjednodušila. Zatímco základní 911 Carrera může mít sportovní výfukový systém na přání, vyšší verze Carrera GTS jej dostává standardně. Ještě ostřejší bude zážitek s volitelným Aerokitem, který má specifickou přední masku, prahy i zadní spoiler se sníženou hmotností.

Porsche 911 přijíždí standardně coby dvoumístný model, konfigurace 2+2 je však zákazníkům k dispozici bez příplatku. Kabina prošla rovněž drobným omlazením, ale troufáme si odhadovat, že dvě zásadní novinky budou mezi fanoušky budit vášně. Modelová řada 911 dostává vlevo od volantu poprvé startovací tlačítko namísto tradičního zasouvání klíčku. A analogové budíky nahrazuje digitální přístrojový štít. Inu, doba už je taková…

Foto: Porsche

Na první pohled vypadá kabina stejně jako dřív. Při podrobnějším zkoumání ale objevíme nejednu novinku.

Ale jak už jsme nastínili v úvodu, to podstatné se odehrálo v útrobách. Standardní 911 Carrera má teď dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 388 koní, na stovce je za 3,7 sekundy a sviští až 295 km/h. Turba si propůjčuje od dosavadní Carrery GTS, mezichladič zase od 911 Turbo.

Zásadní novinkou je však příjezd historicky prvního hybridu pod kapotou nového GTS. Jeho srcem je 3,6litrový šestiválec typu boxer. Ten sám o sobě dodává 478 koní, s elektrickou podporou se však dostáváme na systémový výkon 532 koňských sil, stovku za 2,9 sekundy a maximální rychlost 312 km/h. Celý hybridní systém přitom navíc přidává jen asi 45 kg.

Součástí elektrifikace je nové elektrické turbodmychadlo a také elektromotor integrovaný do osmistupňové dvouspojkové převodovky. Kompaktní vysokonapěťová baterie systému váží stejně jako běžná 12V baterka, má však kapacitu 1,9 kWh a pracuje s napětím 400 voltů. Aby se nenarušilo ideální rozložení hmotnosti, uložena je vzadu.

Nové Porsche 911 už lze objednávat coby kupé, ale i s otevřenou karoserií. První kusy se na trhu mají objevit na podzim letošního roku. Na český ceník si ještě musíme počkat, ale nějakou představu už nám dává pohled na americké ceny. Standardní Carrera startuje na v přepočtu 2,7 milionu, nejlevnější hybrid je o milion dražší. A ikonické GT3 RS? Na něj si připravte alespoň 5,5 milionu.

Načítám