Hlavní obsah

Polestar má recept na dvě velké bolístky elektromobilů. Pokrokové technologie pošle do výroby za dva roky

Foto: Polestar

Elektrická značka Polestar představila plejádu chystaných novinek včetně superrychlého nabíjení, které doplní 160 km dojezdu za pět minut bez degradace baterie.

Článek

Vlastní akce Polestar Day v Los Angeles a „projekt definující budoucnost společnosti“. Polestar pojal představení novinek pro příští roky velkolepě, jeden z nejočekávanějších produktů si brousí zuby třeba i na Porsche Taycan. A v něčem by mohl být dokonce lepší.

Ale pojďme popořadě. Příští rok vstoupí do prodeje SUV Polestar 3 a SUV-kupé Polestar 4. Zajímavější to bude v roce následujícím, kdy dorazí Polestar 5 se zbrusu novým technologickým základem. Ten pak bude sdílet s otevřeným Polestarem 6, jenž spatří světlo světa v roce 2026.

Nově vyvinutá platforma má podle inženýrů dosáhnout tuhosti karoserie na úrovni dvoumístného sportovního vozu, zároveň jde prý o nejlehčí architekturu v dané třídě. „Pětka“ je vyrobena převážně z lepeného hliníku a zaujme i prvními odhalenými parametry. Vpřed ji poženou dva elektromotory (tvořící pohon všech kol) s výkonem 874 koňských sil a 900 newtonmetrů točivého momentu!

Foto: Polestar

Modelová řada Polestaru bude za pár let vskutku rozmanitá.

Samostatnou kapitolou je nabíjení, které slibuje doplnění 160 kilometrů dojezdu za pouhých pět minut, aniž by to mělo jakýkoliv vliv na životnost baterie. Polestar na technologii rychlonabíjení (XFC) spolupracuje s firmou StoreDot, jež dříve vyvinula efektivní nabíjení chytrých telefonů, s nímž dosáhly sta procent za pouhých pět minut.

Platforma vozu pracuje s 800V palubní sítí, StoreDot však avizuje, že pro aplikaci rychlého dobíjení není třeba žádných „revolučních baterií“, které nám slibují jiné značky. Snadno prý bude spolupracovat i se současnými technologiemi. V praxi se technika představí za rok na prvním funkčním prototypu, o rok později už má být součástí sériových aut.

Foto: Polestar

Designové cvičení zvané Polestar Synergy vzniklo v rámci umělecké soutěže. Líbí?

Pokud budou technologické novinky Polestaru fungovat, dost možná se inženýrům povedlo vyřešit hned dvě velké bolístky elektromobilů – vysokou hmotnost a dlouhé čekání u dobíjecích stanic. Ale nechme se překvapit, jasno bude nejpozději za dva roky. Otázkou zůstává, jestli se do té doby začnou vozy Polestar oficiálně prodávat na českém trhu.

Načítám