Hlavní obsah

Pokroková Kia Niro druhé generace znovu vsadí na tři pohony

Foto: Kia

První generace modelu Niro byl první elektrifikovaný model v nabídce automobilky Kia. Jeho specialitou byly tři druhy pohonu s různou mírou elektrifikace – od mild hybridu přes plug-in hybrid až po čistý elektromobil.

Článek

Druhá generace Nira kráčí ve stopách té první, akorát ještě jistějším krokem: taky přichází s pojetím crossoveru, ale s odvážnějším designem a také nabízí tři úrovně elektrifikovaného pohonu, jen ještě propracovanější.

Osobitý design

Oblé první Niro bylo na pohled sympatickým autem, jeho druhá generace je však zcela nepřehlédnutelná. Typický „tygří čumák“ je kvůli minimalizaci chladicích otvorů v přídi trochu ukrytý, podobně jako nenápadné LED světlomety schované až v krajích přídě, identifikujete je hlavně podle zalomeného podpisu denního svícení.

Foto: Kia

Nové Niro se inspirovalo konceptem HabaNiro. Ale na vyklápěcí dveře se netěšte

Specifický světelný podpis mají i tenká a prohnutá koncová světla na hraně výrazného C-Sloupku s kontrastním lakováním – stejným, jako mají vkládané díly v nárazníku a u prahů. Všechny tyto prvky se poprvé objevily na konceptu HabaNiro z roku 2019 a překvapivě si v mírně pozměněné podobě našly cestu i do sériové výroby (tedy na rozdíl od vyklápěcích dveří). Odvážné Niro tak dokonale zosobňuje vysoké sebevědomí korejské značky.

Kabina bez experimentů

Na rozdíl od exteriéru je pojetí interiéru veskrze konzervativní, na první pohled tu nenajdete žádné výstřelky moderních elektromobilů. Přesto kabina Nira působí velice moderně, staví totiž na dvojici propojených displejů (žádné detaily neznáme, ale vypadá to na nějakých 12“), které poskytují všechny potřebné informace a zábavu (včetně online funkcí a vzdáleného přístupu přes mobilní aplikaci). Panel klimatizace je přesto stále samostatný, ačkoliv jeho ovládání je čistě dotykové (díky tomu umožňuje ovládat i další funkce infotainmentu).

Foto: Kia

Kabina Nira je prostá výstřelků, ale i tak působí moderně a útulně

O výbavě Kia také neřekla ani slovo, ale je jasné, že se můžeme těšit na vyhřívaný volant a přední sedadla s vyhříváním i ventilací (zadní by mohla být aspoň vyhřívaná), jistotou je také indukční nabíjení telefonu, náladové ambientní osvětlení nebo elektricky ovládané páté dveře, chybět nesmí ani sáhodlouhý seznam jízdních asistentů včetně nouzového brzdění, adaptivního tempomatu s vedením jízdy v pruhu nebo parkovacího asistentu. Aspoň toto vše nám naznačilo studium tlačítek v interiéru.

Tři druhy pohonu

Stejně jako u minulého Nira může být druhá generace vybavena hned třemi druhy pohonu s různou úrovní elektrifikace. Základem bude hybrid (HEV) s malou baterií dobíjenou pouze jízdou, nad ním bude stát plug-in hybrid s větší baterií dobíjenou z elektrické sítě a na vrcholku nabídky bude čistě elektrické Niro. Vybírat si budete podle toho, jak auto budete používat a jaký budete mít přístup k nabíjení.

Žádné bližší specifikace Kia nevypustila, ale věříme, že překonají současnou generaci Nira především v oblasti hybridů – jejich 140 koní už vážně dnešním požadavkům nestačí. Kdybychom si měli tipnout, vsadili bychom si na kombinaci přeplňovaného čtyřválce 1,6 T-GDI s elektromotorem jako v Sorentu – tedy 230 koní v hybridu, respektive 260 koní a přes 50 km čistě elektrického dojezdu v plug-in hybridu. Čistě elektrický pohon by mohl být převzatý od současné generace, protože jeho 204 koní a dojezd až 450 km díky baterii o kapacitě 64 kWh jsou pořád slušné parametry, ale třeba nás Kia překvapí.

Na další detaily o novém Niru si tedy musíme ještě nějaký ten týden počkat, ale už teď to vypadá, že půjde o velmi atraktivní (designově, ale i pohonem) vůz. Pokud se ho už nemůžete dočkat, tak se můžete těšit zhruba na první polovinu roku 2022, kdy nové Niro dorazí na český trh.

Načítám