Hlavní obsah

Pojízdné kino s V8: Modernizovaný mastodont Cadillac Escalade má místo palubky 1,5metrovou obrazovku a 40 reproduktorů

Foto: Cadillac

Vybavíte si, jak se různí výrobci hojně zbavují fyzických tlačítek a nahrazují je dotykovými menu? Tak modernizované mastodontní SUV Cadillac Escalade přišlo i o konvenční palubní desku, kterou zastoupil gigantický displej s úhlopříčkou skoro 1,5 metru. K tomu si přidejte 40 integrovaných reproduktorů a rázem z auta máte pojízdné kino.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Cadillac Escalade platí už 25 let za nejslavnější severoamerické plnohodnotné luxusní SUV plné opulence a pompéznosti. Pro modelový rok 2025 se model dočkal skromné aktualizace exteriéru, vylepšení techniky a masivního přepracování interiéru.

Světlomety včetně vertikálního denního svícení našly inspiraci v dříve představených modelech Cadillac Lyriq a Celestiq, nicméně celek jako takový je podobný spíše elektrickému derivátu Escalade IQ.

Nesmí chybět ani podsvícená maska (vyšší specifikace), podsvícené logo nebo typická vertikální koncová světla.

Foto: Cadillac

Na délku má Cadillac Escalade až 5,8 metru, takže je o 40 cm delší než BMW i7.

Pod kapotou modernizovaného Escalade se změny neděly, auto tak stále nabízí 6,2litrový osmiválec s výkonem 426 metrických koní (624 Nm), případně ve variantě Escalade V dopovaný kompresorem na výkon 691 koní. Obě jednotky jsou poté spárované výhradně s automatickým desetikvaltem. Jedinou změnou je tak konec dříve nabízeného třílitrového turbodieselu o výkonu 281 koní, zákazníci o něj prostě neměli zájem.

Standardní zavěšení je nezávislé pro obě nápravy a odpružení konvenční, zatímco vyšší specifikace nabídnou adaptivní vzduchový podvozek. Už základní 22palcová kola platí za obří, na vrcholu nabídky však čekají vůbec poprvé ještě větší o průměru 24 palců.

Foto: Cadillac

Největší kola mají v průměru 60 cm a obouvají extra široké celoroční pneu 285/40 R24. A tuneři nebudou mít co žrát…

Další novinkou jsou elektricky ovládané boční dveře, které se otevírají a zavírají na pokyn tlačítka, potažmo vždy, když k nim řidič s klíčem v kapse přijde.

Největší divočina se však odehrála uvnitř. Spalovací Escalade si vypůjčilo kabinu z elektrického Escalade IQ, což znamená, že nabídne nový typ volantu, řadicí páku pod volantem, menší dotykový ovládací displej nahrazující např. voliče klimy a také obří palubní kino.

Foto: Cadillac

Kam zmizela palubní deska? Nahradilo ji palubní kino.

Jde o sdružené zakřivené displeje řidiče a spolujezdce, které mají dohromady úhlopříčku 1,4 metru! Sériových 19 reproduktorů pak můžete vyměnit za prémiových 36, ale nejnověji též za nejluxusnější audiosoustavu čítající 40 reproduktorů, přičemž část z nich je zabudovaná do vybraných hlavových opěrek.

Přestože koncern General Motors vlastnící značku Cadillac brojí proti mobilní konektivitě Apple CarPlay a Android Auto, nejnovější „eskaláda“ ji má ve výbavě. Dále nechybí ani armáda asistenčních systémů včetně autonomního řízení třetí úrovně, standardně předplaceného na tři roky.

Cadillac Escalade 2025 zamíří do prodeje ve Spojených státech amerických až začátkem roku 2025, ovšem prozatím bez oficiální ceny. Model před modernizací nicméně startuje od 1,9 milionu korun bez jakýchkoli daní, potažmo od 3,6 milionu korun v nejluxusnější verzi s V8 podpořenou kompresorem.

Jak se vám líbí toto V8 pojízdné kino?
Doteď jsem nevěděl, jak moc to potřebuju!
81,5 %
Svět se definitivně zbláznil, musíme se vrátit v čase!
18,5 %
Celkem hlasovalo 2222 čtenářů.
Načítám