Článek
Netradičně pojatý interiér Peugeotu nazvaný i-Cockpit nedávno oslavil 10. výročí. Poprvé se pracoviště řidiče s přístrojovým panelem nad malým volantem hranatých tvarů ukázalo v první generaci 208 v roce 2012 a od té doby ho Peugeot postupně mírně vylepšuje. S příchodem nového modelu 3008 však přijde skutečně radikální řez.
Nová evoluce se jmenuje Panoramatický i-Cockpit podle toho, jak je digitální přístrojový štít propojený s displejem infotainmentu do jedné zakřivené plochy o úhlopříčce 21 palců. Z pohledu sedadla řidiče revoluční displej začíná někde za levým ramenem minimalistického tříramenného volantu a táhne se až poloviny palubní desky, přičemž jeho křivka se elegantně stáčí okolo řidiče.
Důvod je samozřejmě prostý – mít všechny důležité informace v zorném poli. Jenže to se minulé generaci i-Cockpitu tak úplně nedařilo, protože lidí, kteří se za volantem pohodlně usadili a měli přes horní část volantu perfektní výhled na přístrojový panel, nebylo mnoho. Zároveň jsme také zvědaví, jestli tenhle obrovský displej nebude ve výhledu spíš překážet a řidiče rušit.
A také si nejsme jistí, jak snadno se bude takhle vzdálený dotykový infotainment ze sedačky řidiče za jízdy ovládat, ačkoliv s tím má částečně pomáhat konfigurovatelný panel s dotykovými tlačítky (i-toggle) na středovém panelu. Ten také přispěl k minimalizaci počtu konvenčních tlačítek a celkovému zjednodušení interiéru.
Dnes již typický miniaturní volič převodovky se přestěhoval ke startovacímu tlačítku na palubní desku za volant – což by mohlo být poměrně praktické řešení, ale jistě si na něj budete muset chvíli zvykat. Díky tomu se však na středovém panelu našlo místo pro nové úložné schránky a dok pro bezdrátové dobíjení mobilu.
Na volantu se místo klasických tlačítek a koleček objevily haptické plošky, což je sice módní, ale v praxi poněkud diskutabilní řešení, které se třeba německému Volkswagenu příliš nevyplatilo – ale třeba si s ním Francouzi poradili lépe, kdoví. V interiéru nesmí chybět oblíbené ambientní osvětlení, v tomto případě se skládá z celkem osmi odstínů a podkres každé barvy umocňuje odraz pomocí dekoru z opravdového hliníku.
Poprvé si nový koncept interiéru budeme moci naživo prohlédnout už letos začátkem září na veletrhu mobility v Mnichově, kdy novou 3008 čeká premiéra v plné parádě. Do té doby v nás budou hlodat pochyby, jestli bude nová varianta i-Cockpitu ergonomickým krokem vpřed, nebo přinese víc komplikací než ulehčení.