Článek
Když před lety přicházely modely Giulia a Stelvio, hovořilo se (zase) o znovuzrození značky Alfa Romeo. Technicky zajímavá platforma s možností šestiválců a preferencí zadních kol avizovala, že by Italové mohli zahájit útok na prémii.
Jenže uvedení modelů se protahovalo, technika vcelku rychle zestárla, šestiválec se nabízel pouze v divoké sportovní verzi QV a třeba Giulii na evropských trzích zoufale chyběl kombík. Oba kousky tak dnes patří mezi vzácně vídaná auta hrstky automobilových nadšenců.
Příští Stelvio, které se má představit závěrem tohoto roku, přijede na zcela novém základě. Architekturu STLA Large stvořil koncern Stellantis pro velké modely (v roce 2026 ji dostane i příští Giulia). Prim mají hrát moderní technologie a elektrifikace, zároveň ale Alfa slíbila, že v nabídce zůstane i její 2,9litrový šestiválec!

Nissan? Nebo snad nějaký Číňan? Odmyslete si typickou masku chladiče a novinka Alfy se od konkurence najednou příliš neodlišuje.
Ale to předbíháme, na techniku je ještě dost času. Naopak design vozu se uhlídat nepodařilo. Prozrazuje jej totiž únik snímků z patentových úřadů, který nové Stelvio odkryl ze všech stran. Vpředu najdeme masku v podobě charakteristického trojúhelníku, na niž navazují úzké linky hlavních světel.

I vzadu se novinka odváže.
Zatímco zepředu italského výrobce snadno rozpoznáte, z ostatních úhlů už to tak jisté není. Zejména boční profil (až na typická kola) vypadá vlastně docela tuctově. Vzadu se podle všeho můžeme těšit na dvoubarevnou kombinaci a svítilny propojené zakřivenou linkou.
Jen pro připomenutí: takto vypadá současné Stelvio dnes:
Na druhou stranu, nesuďme design vozu podle několika nekvalitních snímků. Počkejme si raději na oficiální představovačku, k níž by mělo dojít v horizontu několika příštích měsíců.