Článek
Značka BYD je jednou z mála čínských automobilek, kterým se opravdu daří prorazit v Evropě. A její růst na starém kontinentu by mohl pokračovat s další novinkou, jíž je SUV-kupé Sealion 7, přímý konkurent velmi oblíbené Tesly Model Y.
Jde o SUV střední velikosti (s délkou lehce přes 4,8 metru), jež je v hierarchii značky posazeno mezi větším elektrickým Tangem a obdobně koncipovaným Sealem U, který je vedle elektrického pohonu nabízen také coby plug-in hybrid.
Technologicky má jít o nejpokrokovější elektromobil značky. Posazen je na platformě BYD 3.0 Evo, která se vyznačuje třeba baterií zabudovanou do architektury (což snižuje hmotnost) nebo rychlonabíjením o výkonu až 240 kW. Na čínském trhu má Sealion 7 dva konektory pro nabíjení, takže můžete připojit dvě nabíječky a potom nabíjet výkonem skoro 480 kW.
Na domácím trhu už se „sedmička“ prodává se dvěma bateriemi o kapacitě 72 nebo 81 kWh, přičemž ta větší má na jedno nabití poskytnout dojezd až 610 kilometrů, ovšem v tamním benevolentnějším měřicím cyklu (podle evropského standardu WLTP to bude spíš kolem 450 km). Obě verze si BYD vyrábí sám a jde o akumulátory se složením LFP, tedy lithium-železo-fosfát.
V Číně si zákazníci mohou koupit zadokolky o výkonu 230 nebo 308 koní. Čtyřkolka přidává ještě elektromotor na přední nápravu, tady maximální výkon dosahuje 523 koňských sil a z klidu na stovku vůz zrychlí za 4,2 sekundy.
BYD bude největší čínskou značkou na pařížském výstavišti, ale rozhodně ne jedinou. Doplní ji například Leapmotor, Xpeng, Seres, Hongqi nebo Maxus. Vedle nich o pozornost návštěvníků zabojují automobilky tradiční – Renault, Dacia, Citroën, Peugeot, VW, Škoda nebo Ford. Většina z nich však „jen“ prostřednictvím tamních prodejců. Autosalon v Paříži startuje dnes, tedy v pondělí 14. října.