Hlavní obsah

Podivuhodně věrná replika LaFerrari baví internet. Vznikla ve Vietnamu a skrývá čtyřválcovou techniku Toyoty

Foto: NHET TV/ YouTube

Repliky supersportovních vozů se často dají přirovnat k vizuálnímu bolehlavu, tohle však není ten případ – šikovní kluci z Vietnamu na této stavbě nechali ruce!

Pro nějakých 99 procent populace jsou vozy jako Ferrari LaFerrari nedosažitelné, to však nutně nemusí znamenat, že si své sny nemůžeme splnit. Tým talentovaných řemeslníků z Vietnamu si totiž postavil repliku, která jako by luxusnímu supersportu z oka vypadla.

Článek

Auta jsou často předmětem zájmu, touhy, nebo dokonce chtíče. Může jít o praktický rodinný vůz, SUV nebo luxusní sedan. Spoustě autíčkářů však nedají spát sportovní vozy – podobně jako skupině zručných řemeslníků z Vietnamu, kteří ukazují, že s trochou umu a kopou štěstí se sny mohou vyplnit.

Tým si říká NHET TV a na YouTube má aktuálně 1,6 milionu odběratelů. V minulosti už vytvořili několik pozoruhodných replik, naposledy šlo o Bugatti Chiron, tentokrát si vzali na paškál Ferrari LaFerrari a kvalitu provedení posunuli na vyšší úroveň. Stavba auta zabrala stovky hodin práce a vůz je postaven z velké části holýma rukama.

Karbonovou karoserii originálu nahrazuje sklolaminát, existuje však verze s hliněnou (!) karoserií. A přestože znalec odhalí repliku poměrně rychle, dlužno podotknout, že jde o obdivuhodný počin, za nímž se leckdo ohlédne.

Nechybí tu vzhůru otevírané křídlové dveře a pětipaprsková litá kola po vzoru originálu, dokonce i aktivní zadní spoiler je kupodivu funkční. Vpředu i vzadu je pak plně funkční osvětlení z LED diod.

Kdo by čekal vybydlený interiér, ten možná bude překvapen. Sedadla, volant, palubní deska, přístrojový panel, ba dokonce i pádla řazení pod volantem věrně kopírují špičkový supersport z Maranella za desítky milionů Kč.

Základ vozu pak tvoří ocelový rám vlastní konstrukce, jako srdce vozu tu slouží benzinový čtyřválec z Toyoty Carina, který je kupodivu uložen před zadní nápravou a pohání zadní kola stejně jako v případě originálu.

Zajímavé je, že i přes absenci impozantního atmosférického dvanáctiválce je tu kryt motoru, který jako by tomu originálnímu z oka vypadl. Důkazem o propracovanosti celé stavby je fakt, že tým řemeslníků si dal tu práci a nastavil geometrii podvozku tak, aby odpovídala koncepci motoru uloženého uprostřed se zadní poháněnou nápravou.

Vozidlo pochopitelně nezrychlí z klidu na stovku pod tři sekundy ani nedosáhne maximální rychlosti 350 km/h, pro splnění dlouholetého snu a pocitu výjimečnosti to však může stačit. Stavba přinejmenším zaslouží obdiv za obrovské zanícení a pozornost k detailu a kvalitu odvedené práce. Jaký je váš názor?

Načítám