Článek
Ford Everest není na světovém trhu žádným nováčkem, neb se jeho první generace nabízí už od roku 2003. Jako debutující model vůz sdílel 60 % komponentů s Rangerem a v podobném duchu pokračuje vlastně dosud. Přestože se SUV designově čím dál více odlišuje, stejně onen ikonický pick-up při pohledu na příď Everestu uvidíte.

Záď Everestu je unikátní, zatímco příď je silně inspirovaná Rangerem
Kamuflovaný prototyp třetí generace je toho důkazem. Zepředu Ranger, vybrané části karoserie Rangeru, záď vlastní. Ostatně stačí se podívat například na hlavní diodové lampy s denním svícením ve tvaru C a hned je jasné, odkud vítr vane.
Přestože zatím nejsou k dispozici oficiální fotografie kabiny, je dost pravděpodobné, že třetí Everest dostane digitální přístrojovou desku a centrální obrazovku, jaké nabídne čtvrtý Ranger. Očekává se rovněž použití kvalitnějších materiálů a vzhledem k výchozímu modelu také více místa v kabině i v kufru.

Vůz dostane pravděpodobně stejnou palubku, jakou má čtvrtý Ranger
Everest zdědí stejně jako Amarok po Rangeru jeho terénní techniku a podobně tomu bude nejspíše i s motorizacemi. Očekáváme zástavbu 2,3litrového benzinového čtyřválce, dvoulitrového čtyřválcového turbodieselu a výkonného šestiválcového třílitru spalujícího naftu. Vyloučen však není ani plug-in hybrid.

Takhle nějak si představují Ford Everest kolegové z Kolesa.ru
A konečně, dostane se atraktivní Everest také do Evropy? Oficiální zpráva tuzemského zastoupení říká ne, takže je to opět na individuálních dovozcích. Ale když sem umí dotáhnout i severoamerické Bronco, tak proč ne Everest…