Článek
Ford Everest není na světovém trhu žádným nováčkem, neb se jeho první generace nabízí už od roku 2003. Jako debutující model vůz sdílel 60 % komponentů s Rangerem a v podobném duchu pokračuje vlastně dosud. Přestože se SUV designově čím dál více odlišuje, stejně onen ikonický pick-up při pohledu na příď Everestu uvidíte.
Kamuflovaný prototyp třetí generace je toho důkazem. Zepředu Ranger, vybrané části karoserie Rangeru, záď vlastní. Ostatně stačí se podívat například na hlavní diodové lampy s denním svícením ve tvaru C a hned je jasné, odkud vítr vane.
Přestože zatím nejsou k dispozici oficiální fotografie kabiny, je dost pravděpodobné, že třetí Everest dostane digitální přístrojovou desku a centrální obrazovku, jaké nabídne čtvrtý Ranger. Očekává se rovněž použití kvalitnějších materiálů a vzhledem k výchozímu modelu také více místa v kabině i v kufru.
Everest zdědí stejně jako Amarok po Rangeru jeho terénní techniku a podobně tomu bude nejspíše i s motorizacemi. Očekáváme zástavbu 2,3litrového benzinového čtyřválce, dvoulitrového čtyřválcového turbodieselu a výkonného šestiválcového třílitru spalujícího naftu. Vyloučen však není ani plug-in hybrid.
A konečně, dostane se atraktivní Everest také do Evropy? Oficiální zpráva tuzemského zastoupení říká ne, takže je to opět na individuálních dovozcích. Ale když sem umí dotáhnout i severoamerické Bronco, tak proč ne Everest…