Hlavní obsah

Peugeot začal montovat auta v Pákistánu. Jako jediná evropská automobilka

Foto: Peugeot

Pákistán není zrovna místem, kam by se upíraly zraky evropských automobilek. Přesto se zde v minulosti montovaly i vozy značky Škoda. Dlouho po ukončení výroby všech evropských automobilek na území této islámské země, vstupuje nyní do Pákistánu francouzský Peugeot, který zde vyrábí poprvé ve své historii.

Článek

Pákistán je se svými 220 miliony obyvatel pátou nejlidnatější zemí světa. Přestože přepočtem HDP na jednoho obyvatele patří k chudším zemím a je politicky velice nestabilní, vyrostl loni prodej nových vozidel v meziročním srovnání o téměř 90 procent.

Podle oficiálních dat se v roce 2021 prodalo v Pákistánu 242 886 nových vozidel (v Česku to pro srovnání bylo za minulý rok 206 876 vozidel), s téměř polovičním podílem dominovalo japonské Suzuki.

Od března bude Peugeot coby jediná evropská automobilka montovat v Pákistánu model 2008. Později se ve zdejší továrně v Karáčí bude montovat i elektrická verze e-2008. Souběžně s tím vyrostlo šest autosalonů (včetně servisního zázemí). Peugeot továrnu vybudoval ve spolupráci se zdejší firmou Lucky Motor Corporation, jenž na pákistánském trhu působí už padesát let.

Kromě Peugeotu v Pákisánu vyrábí vozidla třeba japonské Suzuki, Honda nebo Toyota. V rámci dealerské sítě si v této zemi koupíte třeba BMW, Mercedes, Audi, Rolls-Royce i Porsche.

Domácí Škodu zde budete hledat marně, přestože se v zahraničních médiích loni spekulovalo, že by mladoboleslavská automobilka v Pákistánu nabízela své vybrané modely. Zatím se tak ale nestalo.

Mimochodem pro Škodu by to nebylo první angažmá v této asijské zemi. V šedesátých se sem dovážely modely 1000 MB a 100. V letech 1970-1971 se zde dokonce montoval unikátní model Skopak (zkratka z ŠKOda PAKistán) - pseudoterénní vůz s laminátovou karoserií, postavený na podvozku původní Octavie.

Související témata:
Pákistán
Načítám