Článek
Pákistán je se svými 220 miliony obyvatel pátou nejlidnatější zemí světa. Přestože přepočtem HDP na jednoho obyvatele patří k chudším zemím a je politicky velice nestabilní, vyrostl loni prodej nových vozidel v meziročním srovnání o téměř 90 procent.
Podle oficiálních dat se v roce 2021 prodalo v Pákistánu 242 886 nových vozidel (v Česku to pro srovnání bylo za minulý rok 206 876 vozidel), s téměř polovičním podílem dominovalo japonské Suzuki.
Od března bude Peugeot coby jediná evropská automobilka montovat v Pákistánu model 2008. Později se ve zdejší továrně v Karáčí bude montovat i elektrická verze e-2008. Souběžně s tím vyrostlo šest autosalonů (včetně servisního zázemí). Peugeot továrnu vybudoval ve spolupráci se zdejší firmou Lucky Motor Corporation, jenž na pákistánském trhu působí už padesát let.
Kromě Peugeotu v Pákisánu vyrábí vozidla třeba japonské Suzuki, Honda nebo Toyota. V rámci dealerské sítě si v této zemi koupíte třeba BMW, Mercedes, Audi, Rolls-Royce i Porsche.
Domácí Škodu zde budete hledat marně, přestože se v zahraničních médiích loni spekulovalo, že by mladoboleslavská automobilka v Pákistánu nabízela své vybrané modely. Zatím se tak ale nestalo.
Mimochodem pro Škodu by to nebylo první angažmá v této asijské zemi. V šedesátých se sem dovážely modely 1000 MB a 100. V letech 1970-1971 se zde dokonce montoval unikátní model Skopak (zkratka z ŠKOda PAKistán) - pseudoterénní vůz s laminátovou karoserií, postavený na podvozku původní Octavie.