Hlavní obsah

Peugeot představuje atraktivní sedmimístnou novinku. Nabídka motorizací překvapí. Spíš příjemně

Foto: Peugeot

Francouzská automobilka Peugeot po odhalení nového modelu 3008 pokračuje ve své elektrobenzinové ofenzivě, a to větším modelem 5008, jejž nabízí jak v elektrické, tak benzinové variantně. Navíc má být auto čistě francouzské, včetně trakčního akumulátoru.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Po premiéře modelu Peugeot 3008 tu máme jeho většího a sedmimístného brášku, jímž je model 5008 postavený na stejné platformě STLA Medium. Díky rozměrům 479 × 189 × 169 cm a poměrně vysoké linii bočních oken i výrazným tvarům jde podobně jako u 3008 o avantgardní vůz. Stačí se podívat na netradiční přední masku, adaptivní LED lampy, nové typy kol představené u 408 nebo na specifický tvar zádi.

Foto: Peugeot

Vyvýšená záď působí až atletickým dojmem.

SUV je k dispozici v šesti barevných odstínech, a to ve dvou modrých, dvou šedých, v bílém a šedém. Varianty GT (nejvyšší výbava) pak mají standardně černou střechu v lesklém provedení.

Uvnitř najdete dobře známé pracoviště řidiče i-Cockpit, které ve své nové generaci debutovalo u 3008. Také zde se tak můžete těšit na sdružené displeje přístrojovky a infosystému do velikosti až 21 palců či na useknutý volant s multifunkcí a páčkami pro úroveň regenerativního brzdění nebo na programovatelné dotykové ovladače umístěné pod pravým displejem.

Foto: Peugeot

Pracoviště řidiče je opět vysoce ergonomické.

Software podporuje rozhraní Apple CarPlay / Android Auto, hlasové ovládání i propojení vozu s online aplikací v mobilu. Navíc se zde objeví umělá inteligence ChatGPT, která si s posádkou bude umět povídat a odpovídat na dotazy.

Součástí standardní výbavy pojmenované Allure je zadní kamera, jíž lze volitelně vylepšit technologii panoramatického parkování 360 stupňů. Mezi další prvky dostupné výbavy vozu patří např. panoramatické střešní sklo, pokročilé odhlučnění, systém monitorující kvalitu ovzduší, online navigace s plánovačem nabíjení nebo tepelné čerpadlo.

Foto: Peugeot

Také centrální tunel není symetrický, pro řidiče nabídne vyvýšený panel.

Výrobce dále uvádí, že vůz bude nabízet více než 40 asistenčních systémů, mezi které patří například adaptivní tempomat nebo poloautonomní jízda druhé úrovně.

Automobil přijíždí se sedmi místy k sezení, kdy lze prostřední lavici (sedáky) dělit v poměru 60 : 40 a samotná opěradla v poměru 40 : 20 : 40. Ta jsou navíc nezávisle sklopná do pěti poloh. Přístup do třetí řady dělitelné v poměru 50 : 50 je zajištěn stisknutím jedné páčky, díky níž se druhá řada sedadel sklopí a lze ji posunout dopředu.

Foto: Peugeot

SUV disponuje sedmi místy k sezení.

Přední masážní sedadla varianty GT jsou navíc vybavena adaptivními bočními opěrkami a také mají zdravotní certifikát.

Zavazadlový prostor nové 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, zatímco v sedmimístné 259 litrů a v dvoumístné až 1 815 litrů. Pod zadními sedadly se pak nachází ještě další úložný prostor o objemu 80 litrů.

Vyrobeno ve Francii

V rámci pohonů se nová 5008 představuje primárně v elektrické verzi, která nabízí pohon dvou kol o výkonu 210 koní (345 Nm) a dojezd 502 km nebo výkon 230 koní (343 Nm) a prodloužený dojezd 660 km, zatímco dvoumotorová čtyřkolka nabídne systémový výkon 320 koní (509 Nm) a dojezd 500 km na jedno plné nabití.

Foto: Peugeot

Verze e-5008 ujede standardně kolem 500 km na jedno nabití, s větší baterkou až 660 km. V nabídce budou ale i spalovací motory.

Zastavěná lithium-iontová baterie s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) pracuje s napětím 400 V, je umístěna pod podlahou a nabízí dvě využitelné kapacity, a to 73 kWh a 98 kWh. Ostatní spotřebiče (např. světla, infotainment atd.) pak napájí klasická 12V baterie živená z trakční baterky.

Z hlediska nabíjení je svěží model 5008 standardně vybaven třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW, přičemž za příplatek je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 22 kW. U rychlonabíjecích stanic pak nabijete výkonem až 160 kW, což umožňuje dobití baterie z 20 % na 80 % za 30 minut. V optimálních podmínkách.

Nutno dodat, že samotný automobil, jeho elektromotor i trakční akumulátor se vyrábí ve Francii.

Pro všechny, jimž elektropohon nevyhovuje, má automobilka řešení ve formě 48voltového mild-hybridního zážehového tříválce 1,2 litru o výkonu 136 koní (230 Nm), který ve spojení s šestirychlostním automatem slibuje průměrnou spotřebu 5,7 litru na sto. Opět v optimálních podmínkách.

Nový Peugeot 5008 ve specifikacích Allure a GT se začne prodávat na podzim letošního roku, přičemž ke třem elektrickým a jednomu mild-hybridnímu pohonu přibude ještě plug-in hybridní ústrojí. Ceny zatím neznáme, nicméně záruka má být 8 let nebo 160 000 km.

Načítám