Článek
Allure, Allure Pack a GT. To jsou pro začátek stupně výbav, ve kterých je možné si svoji novou 408 naspecifikovat. Kromě tří různých výbav lze volit také ze tří různých motorizací. Jsou jimi benzinový 1,2l motor PureTech o výkonu 130 koní a dvě hybridní motorizace – Hybrid 180 a Hybrid 225.
Výbava Allure
Výchozí výbava Allure se nabízí s dvěma typy pohonu a začíná na částce 830 000 Kč při volbě čistě benzinového agregátu s 8stupňovou automatickou EAT8. Druhou zmíněnou variantou je základní hybridní motorizace o kombinovaném výkonu 180 koní (tzv. Hybrid 180 e-EAT8) a zaplatíme za ni 1 070 000 Kč. Vrcholná motorizace Hybrid 225 pro tento stupeň výbavy dostupná není.
Už výchozí výbava Allure překvapí svou štědrostí – nabídne přední LED světlomety s automatickým přepínáním dálkového svícení, 10palcový přístrojový panel a 10palcový displej informačně-zábavního systému s konektivitou Android Auto i Apple CarPlay, automatickou 2zónovou klimatizaci či bezklíčové startování vozu.
Po nastartování se vůz rozjede na slušivých 17palcových kolech Silex z lehkých slitin, přitom si si řidič může užívat posezení v dynamických předních sedadlech, pokochat čalouněním interiéru Fratil v kombinaci kůže a látka.
Během jízdy se o aktivní bezpečnost stará řada systému, mezi nimi i zadní parkovací senzory a couvací kamera se 180° záběrem o zabudovaným ostřikovačem a parkovacím asistentem. O pasivní bezpečnost se stará šestice airbagů.
Výbava Allure Pack
Další stupeň výbavy, který u nás nese označení Allure Pack, staví na skvělém základu a posouvá jej zase o kus dál. Cena varianty s čistě spalovacím pohonem stoupne o 40 tisíc korun na výsledných 870 000 Kč, v případě varianty Hybrid 180 potom o 20 tisíc na celkových 1 090 000 Kč. U tohoto stupně výbavy však spadá do nabídky motorizací i vrcholná Hybrid 225 za 1 140 000 Kč.
Vozy ve verzi Allure Pack poznáme podle toho, že jezdí na 19palcových litých kolech, k bezklíčovému nastartování přidává i bezklíčový přístup do vozu, k zadním parkovacím senzorům přibyly ještě zadní doplněné o varovnou signalizaci překážky blížící se zezadu a monitorování mrtvého úhlu.
Z hlediska komfortu pak potěší adaptivní tempomat a vrstvená a zesílená skla předních dveří pro lepší odhlučnění a větší komfort na palubě.
Výbava GT
Vrcholnou výbavu GT poznáme podle LED světlometů s technologií Matrix, vizuálního paketu Driver Sport Pack, bezdotykového otevírání víka kufru nebo 19palcových litých kol Graphite s efektními výbrusy.
Uvnitř se výbava GT pyšní vyhřívaným volantem, přístrojovým štítem s 3D technologií, prémiovým čalouněním kombinujícím Alcantaru a látku kontrastním prošíváním, dekorem palubní desky z pravého hliníku, hliníkové jsou i sportovní pedály a opěrka nohy. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak líbivá černá stropnice.
U výbavy GT začíná výchozí motorizace PureTech s 1,2l turbomotorem na částce 945 000 Kč, varianta Hybrid 180 začíná na částce 1 165 000 Kč a vrcholnou motorizaci Hybrid 225 koupíme ve výbavě GT nejméně za 1 215 000 Kč.
A je toho víc
I přes to všechno se najde prostor pro další volitelnou výbavu. Patří sem například vyhřívané čelní sklo, panoramatická střecha, čalounění interiéru kompletně v kůži, vyhřívaná přední sedadla, ortopedická sedadla s certifikací AGR nebo masážními funkcemi.
Z technického vybavení lze zmínit třeba dok pro bezdrátové nabíjení, prémiový audiosystém Focal, z praktických záležitostí třeba tažné zařízení. Příplatek za metalický lak činí 17 000 Kč, za perleťový 22 000 Kč.