Článek
Kompaktní lvíče 2008 se představuje v omlazeném charakteru, jenž kopíruje trendy ukázané na faceliftovaném vlajkovém modelu 508. Jako teprve druhý vůz rodiny Peugeot nabídne malé SUV tři svislé světelné linie připomínající drápy zabudované do leskle černých lišt předního nárazníku. Vrcholové provedení se ještě pochlubí trojicí světelných „drápů“ (modulů) integrovaných do plně diodových hlavních světlometů.
Novinka dostane rovněž nejnovější logo značky, přepracované nápisy na karoserii, zadní diodové lampy s motivy drápů (jak jinak) a dle výbavy také dekory na čelní masce.
Základní barvou vozu bude světle šedá, vybírat ale můžete i z bílé s modrošedými odlesky, černé, červené, modré nebo stříbrnošedé. Bez ohledu na lak karoserie budou kryty zpětných zrcátek vždy černé, v nejvyšší výbavě doplněné ještě černou střechou.
Po vzoru atraktivní 408 se i 2008 dočká avantgardních litých disků o velikostech 16, 17 a 18 palců, vždy osazených čtyřpaprskovým krytem matic.
Útulnější a čitelnější kabina
Milovaný i odmítaný i-Cockpit se dočkal posílení v oblasti ergonomie a grafiky. Začneme vyvýšeným přístrojovým štítem, který je podle tří dostupných výbav analogový, digitální, případně digitální s 3D efektem, což už známe například z 208.
Další součástí i-Cockpitu je rovněž obrazovka multimediálního systému, nyní zvětšená ze 7 na 10 palců pro všechny výbavy. Kromě nové generace softwarového rozhraní se můžete těšit na pokročilé prvky mobilní konektivity (včetně kompatibility Apple CarPlay/Android Auto), bezdrátové aktualizace systému, online navigaci TomTom, HD rozlišení displeje u dražších specifikací a na ovládací tlačítka připomínající klapky klavíru použitá např. už u 308.
Nedílnou součástí konceptu i-Cockpit je také zploštělý volant s menším průměrem a novým logem značky. S faceliftem se mění v zájmu ergonomie tvar řadicí páky šestirychlostní manuální převodovky, zatímco u osmirychlostního automatu zůstává už známý miniaturní volič představený na jaře 2022.
Útulnost kabiny poseté USB konektory doplňuje ambientní osvětlení o osmi barvách, které se mění i dle zvolených jízdních režimů. S tím souvisí také přítomnost ovladače terénních profilů (Grip Control), který vaše auto připraví na jízdu v písku, blátě či na sněhu. Pokud jde o objem kufru, tak ten zůstává stejný (434 litrů).
Hybrid je na cestě
V úvodu se malý lev představí se čtyřmi pohonnými jednotkami. Půjde o dva benzinové tříválce 1,2 litru o výkonech 100 (kombinovaný vždy s manuální převodovkou) a 130 koní (automat), vznětový čtyřválec 1,5 litru naladěný na 130 koní (automat) a o plně elektrickou variantu posílenou na výkon 156 koní (+20 koní) a 270 Nm (+10 Nm), baterií o kapacitě 54 kWh (+4 kWh) a dojezdem na jedno nabití až 406 km.
Začátkem roku 2024 se model ukáže s 48voltovou hybridní zážehovou jednotkou o výkonu 136 koní a se zcela novou šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou vybavenou elektromotorem. Výrobce tímto agregátem slibuje snížení kombinované spotřeby až o 15 % a jízdu po městě až z 50 % v čistě elektrickém režimu.
Ke slovu se hlásí též asistenční systémy, proto nebudete ochuzeni o parkovací kamery s vysokým rozlišením, adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, čtení značek, hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvého úhlu nebo třeba o technologii monitorující únavu řidiče.
Peugeot 2008 současné generace byl uveden na trh v roce 2019 a prodal se v takřka 700 000 kopiích, z nichž přibližně 75 000 bylo vybaveno čistě elektrickým pohonem. Rodným městem omlazeného SUV lvíčete bude nadále španělské Vigo, přičemž do prodeje půjde v létě letošního roku.