Článek
Zrenovované a upravené klasické vozy, tedy zkráceně restomody, se dnes těší oblibě automobilových nadšenců po celém světě. Nabízí totiž skvělou alternativu pro ty, kteří by si rádi pořídili klasické sportovní auto – řekněme ze šedesátých let – ale už se jim nechce starat o křehkou, klidně i padesát let starou techniku. V takovém případě musí přijít ke slovu technika moderní.
Připočtěme k tomu fakt, že opravdu zachovalé klasické vozy dnes stojí nesmysl – proto se více vyplatí ujmout se nějakého nepojízdného nebo „unaveného“ exempláře a vdechnout mu nový život. Na podobném principu založili svůj byznys chlapíci z firmy Ringbrothers.
Firmu založili bratři Jim a Mike Ringovi z amerického státu Wisconsin. Jima i Mika to odmala táhlo k autům, k čemuž je ostatně vedl i jejich otec. Jakmile vyrostli, rozhodli se, že dají hlavy a své šikovné ruce dohromady, a budou se živit vášní k autům, zejména ke starým dobrým americkým bourákům.
Co začalo „nevinnými“ opravami a renovacemi zpravidla Mustangů, Chargerů a Challengerů ze šedesátých a sedmdesátých let, se proměnilo v podnik působící v oblasti automobilového průmyslu, kterému se momentálně nesmírně daří, a tak se hoši od Ringbrothers stali pravidelnými účastníky (nejen) vyhlášeného automobilového a tuningového veletrhu SEMA v Las Vegas.
Jejich nejnovějším přírůstkem je Dodge Charger z konce šedesátých let. Ten na první pohled vypadá jako velmi kvalitně zrenovovaný exemplář, což také do značné míry i je. Bližší pohled však odhalí, že jsou tu drobné kosmetické úpravy – zejména spojler na spodní části předního a difuzor na spodní části zadního nárazníku. Důvod je pochopitelný – starý Charger sice vypadá fantasticky, ale co si budeme povídat, měl aerodynamické vlastnosti cihly.
Zbytek jeho ikonické karoserie však zůstal zachován. Pod kapotou už je to však jiná písnička – tam se nastěhoval moderní kompresorem přeplňovaný 6,2l osmiválec o výkonu 707 koní, který dost možná znáte z Dodge Charger Hellcat a Challenger Hellcat. Výkon putuje jak jinak než výhradně na zadní kola, a sice přes poctivý šestistupňový manuál Tremec.
U Ringbrothers ještě přihodili „pár“ úprav jako pneumatiky Michelin Pilot Sport 2, obuté na zakázková kovaná kola od vyhlášené firmy HRE. Skrz ně prosvítají opět moderní kotoučové brzdy s drážkováním pro lepší snášení zátěže. Navrch k tomu přibyl ještě sportovní výfuk od firmy Flowmaster pro patřičný zvukový doprovod.
V interiéru pak najdeme anatomická kožená sedadla z moderních vozů značky Dodge, karbonový volant a přístrojovou desku, která je prakticky kompletně nová od budíků až po středový tunel.
Leckoho by napadlo, že takový vůz si musí nechat postavit jen opravdový fajnšmekr a šikovný řidič. Ukázalo se, že tomu tak doopravdy je, neboť novopečeným majitelem se stal jistý Greg Murphy.
Murphy je totiž profesionální závodní jezdec novozélandského původu, nejlépe známý jako čtyřnásobný vítěz slavného vytrvalostního závodu Bathurst 1000. Před lety se taky podílel s Jeremy Clarksonem a Jamesem Mayem na akci Top Gear Live.
Cena konkrétního vozu není známa, ale věřte, že i ojeté restomody od Ringbrothers mění majitele klidně za čtvrt milionu dolarů, tedy za téměř 5,5 milionu korun. Vzhledem k rozsahu úprav a zakázkových dílů však v tomto případě počítejme klidně i s dvojnásobnou částkou.