Hlavní obsah

Pagani Huayra NC je 830koňový supersport postavený na míru

Foto: Pagani China

Na první pohled nijak zvlášť extravagantní barevná kombinace, zaujme ale výrazně vyšší výkon a snížená hmotnost

Horacio Pagani vyrobil další výjimečné auto přímo na zakázku. Jedná se o produkt divize Pagani Special Project a jeho speciálnost není jen v unikátním lakování, ale zejména v motoru se zvýšeným výkonem.

Článek

Můžete namítnout, že každý vůz Pagani je přece speciální, a my s vámi budeme souhlasit. Jenže samotný Horacio Pagani si to nemyslí a nemyslí si to evidentně ani jeho zákazníci. A tak vznikla speciální divize se jménem Pagani Special Project, jaké to překvapení. A automobil Pagani Huayra NC, který svět poznal díky stránkám Pagani China, je jeho nejnovější počin.

Buďme upřímní, detailů známe jen velmi málo. O voze Pagani Huayra jsme na Garáži psali již mockrát, model NC z něj samozřejmě vychází a na rozdíl od jiných speciálních staveb je zajímavý hlavně tím, že si dál drží registraci k provozu na normálních silnicích.

Proč to zmiňujeme? Protože srdcem auta je vidlicový šestilitrový dvanáctiválec od AMG přeplňovaný dvěma turbodmychadly, ale tentokrát je vyladěný na 830 koní. Standardní Huayra má přitom o sto koní méně. Převodovka je sedmistupňová sekvenční a jen připomínáme, že vůz má pohon zadních kol. V kombinaci s hmotnosti pouhých 1 240 kilogramů je to opravdová raketa s plochou dráhou letu.

A právě hmotnost je dalším vodítkem k tomu, že tahle Huayra není speciální jen jménem. Standardní model totiž váží 1 550 kg, takže údaj o hmotnosti napovídá, že jde o vůz postavený z nového druhu karbonu, který Horacio Pagani použil již při stavbě Roadsteru BC. Je o dvacet procent pevnější v ohybu a o dvanáct procent v krutu. A taky je o 450 procent dražší. Jen připomínáme, že právě kompozitní materiály jsou specialitou značky. Pagani, zakladatel a majitel společnosti, s tím kdysi dávno začínal už u Lamborghini.

Ale zpět k modelu Huayra NC. Karoserie má tmavě modré lakování, které doplňuje spousta přiznaného karbonu, a taky červený pruh táhnoucí se přes přední kapotu, střechu až po kryt motoru. Doteky červené jsou i na předním nárazníku, difuzoru a zadním křídle v podobě tenkých linek.

Uvnitř auta najdete spoustu modré alcantary, která ladí s barvou karoserie. Je na sedačkách i sloupcích a perfektně si rozumí i s barvou řadicí páky. Nechybí červené prošívání a další drobné detaily, třeba červené startovací tlačítko nebo červený přepínač jízdních režimů na volantu.

Nebyla zveřejněna cena ani ve které zemi Huayra NC skončí. Automobilka vždy dbala o diskrétnost svých zákazníků, a když si to dotyčný nepřál, nedozví se veřejnost ani o tom, že nějaké auto pro něj vůbec vzniklo. Připomínáme pak, že jedna Huayra je i v Česku, mohli jste ji vidět na automobilové slavnosti Legendy. Je taky těžké uvěřit, že ve výrobě už je deset let.

Není tedy překvapením, že Horacio Pagani již pilně připravuje nový automobil s kódovým označením C10. Na internetu už najdete spoustu špionážních fotografií, které prozrazují, že vůz má čistější a méně komplikovaný design. A společnost již potvrdila, že C10 bude mít dál přeplňovaný dvanáctiválec AMG, ale s řadou dalších vylepšení, které zvýší výkon o 30 až 40 koní oproti modelu Huayra. Jak vidíme i na téhle specialitce, evidentně to není zas až takový problém a pořád je kde brát. Pagani již dříve ale taky zmínil, že výkon je jen jednou z položek v rovnici a že klíčové je pro něj dál snížit hmotnost auta a ještě vylepšit jeho ovladatelnost. Premiéru by měl nový model C10 zažít 12. září v Miláně.

Související témata:
Načítám