Článek
Můžete namítnout, že každý vůz Pagani je přece speciální, a my s vámi budeme souhlasit. Jenže samotný Horacio Pagani si to nemyslí a nemyslí si to evidentně ani jeho zákazníci. A tak vznikla speciální divize se jménem Pagani Special Project, jaké to překvapení. A automobil Pagani Huayra NC, který svět poznal díky stránkám Pagani China, je jeho nejnovější počin.
Every day we shape beauty and push our limits to create bespoke suits called hypercars. Inspired by this philosophy we...
Posted by Pagani China 帕加尼中國 on Sunday, May 22, 2022
Buďme upřímní, detailů známe jen velmi málo. O voze Pagani Huayra jsme na Garáži psali již mockrát, model NC z něj samozřejmě vychází a na rozdíl od jiných speciálních staveb je zajímavý hlavně tím, že si dál drží registraci k provozu na normálních silnicích.
Proč to zmiňujeme? Protože srdcem auta je vidlicový šestilitrový dvanáctiválec od AMG přeplňovaný dvěma turbodmychadly, ale tentokrát je vyladěný na 830 koní. Standardní Huayra má přitom o sto koní méně. Převodovka je sedmistupňová sekvenční a jen připomínáme, že vůz má pohon zadních kol. V kombinaci s hmotnosti pouhých 1 240 kilogramů je to opravdová raketa s plochou dráhou letu.
A právě hmotnost je dalším vodítkem k tomu, že tahle Huayra není speciální jen jménem. Standardní model totiž váží 1 550 kg, takže údaj o hmotnosti napovídá, že jde o vůz postavený z nového druhu karbonu, který Horacio Pagani použil již při stavbě Roadsteru BC. Je o dvacet procent pevnější v ohybu a o dvanáct procent v krutu. A taky je o 450 procent dražší. Jen připomínáme, že právě kompozitní materiály jsou specialitou značky. Pagani, zakladatel a majitel společnosti, s tím kdysi dávno začínal už u Lamborghini.
Ale zpět k modelu Huayra NC. Karoserie má tmavě modré lakování, které doplňuje spousta přiznaného karbonu, a taky červený pruh táhnoucí se přes přední kapotu, střechu až po kryt motoru. Doteky červené jsou i na předním nárazníku, difuzoru a zadním křídle v podobě tenkých linek.
Uvnitř auta najdete spoustu modré alcantary, která ladí s barvou karoserie. Je na sedačkách i sloupcích a perfektně si rozumí i s barvou řadicí páky. Nechybí červené prošívání a další drobné detaily, třeba červené startovací tlačítko nebo červený přepínač jízdních režimů na volantu.
Nebyla zveřejněna cena ani ve které zemi Huayra NC skončí. Automobilka vždy dbala o diskrétnost svých zákazníků, a když si to dotyčný nepřál, nedozví se veřejnost ani o tom, že nějaké auto pro něj vůbec vzniklo. Připomínáme pak, že jedna Huayra je i v Česku, mohli jste ji vidět na automobilové slavnosti Legendy. Je taky těžké uvěřit, že ve výrobě už je deset let.
Není tedy překvapením, že Horacio Pagani již pilně připravuje nový automobil s kódovým označením C10. Na internetu už najdete spoustu špionážních fotografií, které prozrazují, že vůz má čistější a méně komplikovaný design. A společnost již potvrdila, že C10 bude mít dál přeplňovaný dvanáctiválec AMG, ale s řadou dalších vylepšení, které zvýší výkon o 30 až 40 koní oproti modelu Huayra. Jak vidíme i na téhle specialitce, evidentně to není zas až takový problém a pořád je kde brát. Pagani již dříve ale taky zmínil, že výkon je jen jednou z položek v rovnici a že klíčové je pro něj dál snížit hmotnost auta a ještě vylepšit jeho ovladatelnost. Premiéru by měl nový model C10 zažít 12. září v Miláně.