Článek
Prodej značky Audi se propadl o 16 procent. Kmenová značka Volkswagen prodala o 6,6 procenta méně vozů a divize VW zaměřená na užitkové vozy dokonce utrpěla pokles o 11,8 procenta. I luxusních vozů Porsche, kterým se často vede také v čase, kdy se jiným značkám nedaří, se prodalo o sedm procent méně.
Zisky zaznamenala pouze Škoda, která celosvětově prodala o šest procent více vozů, Lamborghini a dceřiná společnost Traton, jež se zabývá výrobou nákladních automobilů.
Klesající prodejní čísla již dříve vykázaly také značky jiných německých automobilek BMW a Mercedes. I ony doplácejí na slabší odbyt v Číně.
Dodávky Volkswagenu na čínském trhu se ve čtvrtletí snížily o 15 procent. Kromě tohoto největšího automobilového trhu se ale prodeji vozů nedařilo ani v ostatních asijských zemích, kde VW za poslední kvartál prodal dokonce o 23,4 procenta méně vozů. V západní Evropě se dodávky snížily o sedm procent a tento pokles nedokázal vykompenzovat ani růst v Americe, Africe a na Blízkém východě.
Další pokles prodeje zaznamenaly i elektromobily. Ve třetím čtvrtletí dodal koncern celosvětově pouze 189 400 elektrovozů, což je o 9,8 procenta méně než ve stejném období roku 2023. Objem nevyřízených objednávek na elektromobily v západní Evropě zůstal beze změny na úrovni přibližně 170 000 vozů.
Skupina již na konci září snížila odhad prodeje na celý rok. Namísto nárůstu dodávek až o tři procenta oproti loňským 9,2 milionu vozů nyní Volkswagen očekává prodej pouze kolem devíti milionů vozů.