Článek
Kompaktní SUV se totiž na některých trzích tradičně prodává jako Renault Duster. A třetí generace na tom nebude jinak, francouzská značka čerstvě odhalila její podobu. Konkrétně se jedná o Renault Duster určený pro turecký trh. V Turecku se Duster mimochodem také vyrábí.
Design nenabízí mnoho překvapení, vůz je prakticky stejný jako verze s logy Dacia. Totožné jistě budou i rozměry. Připomeňme, že s délkou 4 343 mm je nový Duster jen o 2 milimetry delší než předchůdce, výrobce ale slibuje prostornější interiér, zejména pokud jde o šířku pro cestující na předních sedadlech a prostor pro nohy na zadních sedadlech.
Nový Duster má nižší práh a širší i vyšší otvor zavazadlového prostoru, narostl i samotný kufr - je vyšší a širší a jeho objem se zvětšil až o šest procent na 472 litrů.
Změnu proti Dacii představuje jiná maska chladiče, na níž najdeme velkoryse vyvedený nápis Renault. Dacia používá logo a bílé detaily. Vzadu pak u Renaultu najdeme logo značky, zatímco „rumunské“ provedení na víku zavazadelníku nosí nápis Dacia. Stejně vyhlíží i interiér, ten se liší snad jen logem na volantu.
Také technika tureckého Renaultu Duster odpovídá „naší“ Dacii. Diesel v nabídce chybí, zájemci mohou sáhnout po přeplňovaném litrovém tříválci, který umí spalovat benzin a LPG, dále po provedení TCe 130 kombinujícím tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s 48V mild-hybridním systémem nebo hybridu skládajícího se z 1,6litrového benzinového čtyřválce, dvou elektromotorů (motor o výkonu 49 koní a vysokonapěťový startér/generátor) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má čtyři převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva pro elektromotor.
Renault Duster se v Turecku začne prodávat ve druhém čtvrtletí letošního roku, tedy ve stejné době, kdy k nám dorazí „pravá“ Dacia Duster.