Hlavní obsah

Opel uvádí první elektrifikovaný kombík značky, Astru ST

Foto: Opel

V září Astra hatchback, nyní kombi. Modelová ofenzíva Opelu pokračuje

V září se ukázala jako hatchback a nyní se pyšní karoserií kombi. Řeč je o designově progresivní Astře Sports Tourer od Opelu, která se představuje se statusem prvního elektrifikovaného modelu značky s batohem na zádech. A co že nabízí kromě velkého kufru? Chytré LED lampy nebo sedadla se zdravotním certifikátem…

Článek

V září představená Astra v provedení hatchback se ještě ani nestačila ohřát na výsluní novinek a už ji doplňuje stejně progresivně navržené kombi známé jako Sports Tourer (ST). Vůbec poprvé se u Opelu s batohem na zádech objevují mimo konvenčních pohonů také elektrifikované plug-in hybridní jednotky, které nabídnou výkon až 225 koní a osmirychlostní automat k tomu.

Foto: Opel

Astra ST se představuje jako první kombi značky Opel s plug-in hybridním pohonem

Jinak se můžeme těšit taktéž na klasické zážehové i vznětové motorizace s výkony od 110 do 130 koní, spárované s šestirychlostním manuálem nebo v případě silnějších variant také s osmirychlostním automatem.

Astra Sports Tourer je dlouhá 4 642 mm, široká 1 860 mm a vysoká 1 480 mm, přičemž práh nákladového prostoru leží ve výšce 600 mm. Do délky je tak nová kombíková Astra o 60 mm kratší než předchozí model, což je dáno především kratším předním převisem karoserie. Rozvor modelu se však prodloužil na 2 732 mm, z čehož těží zejména vnitřní prostor.

Foto: Opel

Nová Astra Sports Tourer je kratší než její předchůdce, ale zase nabídne delší rozvor, a tudíž více místa uvnitř

Základní objem kufru činí 608 litrů, nicméně po sklopení zadních sedadel, dělitelných v poměru 40:20:40, se zvětší na 1 634 litrů. Plug-in hybridy jsou kvůli bateriím ošizeny na objem 548/1 574 litrů.

Neelektrifikované modely mohou mít v kufru volitelnou dvouúrovňovou podlahu, zafixovatelnou pod úhel 45 stupňů. Výhodou tohoto systému je rovněž fakt, že sadu na opravu pneumatik je možné vytáhnout i z prostoru zadních sedadel, takže není nutné v případě defektu pneu vyndávat věci z kufru.

Foto: Opel

Interiér vsadil na obrazovky, avšak stále hostí řadu fyzických ovladačů

Stěžejním prvkem svěžího interiéru je digitální přístrojový panel, doplněný centrálním dotykovým displejem nabízejícím bezdrátovou mobilní konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. Astra Sports Tourer se může pochlubit rovněž head-up displejem, pokročilými diodovými lampami a nastavitelnými sedadly s ergonomickým zdravotním certifikátem AGR. Varianty s koženým čalouněním i výhřevem poskytnou ještě ventilaci a masážní funkci, která je však vyhrazená pro místo řidiče.

Zatímco pětidveřový hatchback Astra se na českém trhu objeví v březnu roku 2022, kombi Astra Sports Tourer se u nás ukáže přibližně o měsíc později. Základní cena zatím nebyla stanovena, nicméně očekáváme, že bude okolo půl milionu korun.

Načítám