Článek
Smutná realita dneška je, že se nabídka motorizací u moderních aut rychle zužuje, ale pro Astru to naštěstí neplatí. Vlastně je to spíš naopak. Možnost volby se totiž kromě klasického tříválcového benzinu (110 nebo 130 koní) a čtyřválcového dieselu (130 koní), které doplňuje moderní 180koňový hybrid do zásuvky, rozšiřuje o další variantu.
Tou je čistě elektrický pohon zásobovaný energií z baterií. Přední kola tak roztáčí elektromotor o výkonu 156 koní s instantním zátahem 270 Nm (o deset víc, než má technicky spřízněný Peugeot e-308). Na stovku by se tak elektrická Astra měla rozjet za méně než osm sekund (přesný údaj Opel dosud nezveřejnil), maximální rychlost je elektronicky omezená na 160 km/h.
Energii si elektrický pohon bere z baterie o využitelné kapacitě 51 kWh (celková kapacita je 54 kWh), která podle testů WLTP stačí k dojezdu 416 kilometrů v kombinovaném provozu. Takže dojedete mnohem dál, než kam vystačí kabel prodlužovačky. Navíc po cestě můžete nabíjet na DC rychlonabíječkách výkonem až 100 kW, takže nabití na 80 % zabere zhruba jen půlhodinku.
A stále máte možnost volby – Opel totiž elektrickou Astru nabízí jak v klasické kompaktní variantě hatchback, tak i jako praktičtější kombi (říkají mu Sports Tourer, protože vůbec nevypadá jako typická nudná krabice od bot na kolech). Baterie sice mírně snižuje objem kufru, ale nijak radikálně – místo běžných 608 litrů nabídne elektrické kombi stále solidních 516 litrů.
Horší prostornost tak určitě nebude argumentem proti volbě elektrického pohonu. Tím by mohla být příliš ambiciózní cena, ale na tu si musíme počkat až do jara 2023, kdy elektrická Astra přijde oficiálně na český trh.