Hlavní obsah

Do Česka míří nové značky, přiveze je velký hráč: Chtějí bodovat normálními motory i bohatou výbavou, první kousky dorazí ještě letos

Foto: Omoda

Řady čínských značek na českém trhu se brzy rozšíří o další dvě. Omoda a Jaecoo přijíždějí ze stejné stáje, obě ale cílí na docela odlišné zákazníky.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

O přívalu čínských automobilek na náš automobilový trh se hovoří už pěkných pár let, pořádně prosadit se tu ale zatím povedlo jen britsko-čínskému MG. Uspět v Evropě však chtějí i další značky včetně dvou nových - Omoda a Jaecoo.

Obě spadají pod křídla čínského koncernu Chery, konkrétnější se svými plány však byla zatím jen Omoda. Její vozy si už teď můžete koupit ve Španělsku, dále se pak pole působnosti rozšiřuje do Itálie, Polska, Maďarska, ale také České republiky.

Foto: Omoda

Omodu C5 poznáte hlavně díky výrazné masce.

Jako první u nás Omoda nabídne skoro 4,4 metru dlouhý crossover C5 (na jiných trzích označovaný Omoda 5, v elektrické verzi pak Omoda E5). Přímý soupeř Škody Karoq dorazí nejprve ve spalovací verzi, kterou zastupuje benzinová šestnáctistovka s výkonem skoro 200 koní. Později ji doplní také elektromobil s dojezdem asi 450 kilometrů.

Foto: Omoda

Na výběr dostanete z benzinové a elektrické verze.

Ač podrobnosti o jednotlivých výbavových stupních a cenách na českém trhu zatím zůstávají tajemstvím, z ostatních zemí už víme, že „pětka“ dokáže být skvěle vybavená. Nechybí osmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, digitální přístrojový štít, ambientní osvětlení, parkovací senzory nebo adaptivní tempomat.

Foto: Omoda

SUV od Jaecoo se nemají zaleknout ani terénu.

Značka Jaecoo je zatím větší neznámou, dozvěděli jsme se ale, že by evropským zákazníkům ráda nabídla futuristicky vyhlížející off-roady ne nepodobné ikonickým modelům Land Roveru. Na podrobnosti si však budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Ale pokud vše klapne, nebude to trvat dlouho. Zástupci koncernu Chery avizují, že obě značky vstoupí na český trh s prvními modely ještě letos. Stane se tak pod hlavičkou společnosti Grand Automotive Central Europe, která k nám dováží například auta japonského Nissanu.

Načítám