Hlavní obsah

Omlazený Renault Clio přijel do Česka: Za stejné peníze je to ještě lepší auto, hybrid s technikou F1 jezdí za pár litrů

Foto: Renault

Malý francouzský hatchback se dočkal modernizace, která přináší rozsáhlé změny především zvenčí. Drobných modernizací však napříč autem najdete celou řadu a většina vám udělá radost.

Článek

Historie Renaultu Clio je vskutku bohatá, vždyť první generace mladého Francouze dorazila už v roce 1990. Do dnešního dne vzniklo na 16 milionů kusů a jen závod v tureckém Burse vyprodukuje každý den čtrnáct stovek vozů. Dlouhé roky se model nabízel s benzinovými a naftovými motory, u třetí generace diesel s 55% podílem dokonce převládal. Dnes už byste vznětový motor poptávali marně, Clio se nabízí s motorem benzinovým, na LPG a také coby hybrid, který dnes tvoří zhruba čtvrtinu prodejů. Ale pojďme popořadě.

Hokejky jsou minulostí

V rámci uvedení novinky na český trh máme příležitost si vozy v centru Prahy poprvé prohlédnout a také se krátce svézt. Hned vedle stojí pro porovnání starší Clio a rozdíly jsou opravdu markantní. Zcela nové jsou nárazníky, ale především světelná technika. Ta vpředu je standardně diodová a dala sbohem tzv. hokejkám protaženým do nárazníků. Ty nahrazují jakési světelné bumerangy, které mají symbolizovat rozpůlené logo Renaultu.

Foto: Renault

Renault ve svých interiérech vyrazil vstříc udržitelnosti. Specifickou „eko“ kůži má například obšití volantu v nejvyšší výbavě.

Pozměněná jsou také čirá světla vzadu, cestu na oba konce karoserie si našel zjednodušený emblém automobilky, poupravený je rovněž design litých kol. Omlazené Clio má prý naznačovat vzhled příštích renaultů.

Tři motory…

Clio lze pořád koupit s ryzím benzinovým motorem, pod zkratkou TCe 90 se ukrývá litrový tříválec s výkonem 67 kW a 160 newtonmetry. Dnes už méně vídanou alternativou je TCe 100, které může spalovat benzin i LPG. Má také o něco lepší parametry – výkon 74 kilowattů a točivý moment 170 newtonmetrů.

Podíl třiadvaceti procent však u současného Clia drží hybrid E-Tech, což je u tohoto modelu zároveň jediná cesta ke čtyřválci a samočinné převodovce. Šestnáctistovka kooperující s elektromotorem dodává 105 kW a 147 newtonmetrů a pyšní se tabulkovou spotřebou 4,2 l/100 km. Jen se ale musíte spokojit s menším zavazadelníkem – benzinová verze nabízí 318 až 391 litrů, LPG 318 litrů a hybrid od 243 do 301 litrů. Zase ale dostáváte techniku inspirovanou světem F1, vždyť Renault už nějaký čas staví vlastní pohonné jednotky pro tovární tým Alpine. Ne že by snad nové Clio mělo svištět třístovkou, propůjčuje si však třeba know-how získané k managementu rekuperace elektrické energie.

… tři výbavy

Také vstupní výbava jménem Evolution si v rámci faceliftu polepšila. Ke standardním full LED světlometům, manuální klimatizaci či sedmipalcové obrazovce infotainmentu dodává ještě šestnáctipalcová kola FlexWheel, zadní parkovací senzory a sedmipalcový přístrojový štít, bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu a oranžový metalický lak.

Foto: Renault

Digitální budíky jsou standardem všech u nás prodávaných variant. V závislosti na výbavě se liší jen jejich velikost.

Prostřední výbava Techno už má klimatizaci automatickou, dále pak handsfree kartu, zadní parkovací kameru, indukční dobíjení telefonu, čalounění kombinující kůži a látku či ambientní osvětlení. Na samotném vrcholu je posazena sportovně laděná verze Esprit Alpine. Ta má větší obrazovky (10palcový kokpit a 9,3palcová multimédia), automatické přepínání dálkových světel, specifické dekory, sportovní sedačky či obouvané sedmnáctky. Motory a výbavy lze všelijak kombinovat, jen tu nejvyšší nemůžete mít s pohonem na LPG.

Tiše a úsporně

Na podvozku a pohonných jednotkách se toho zas až tolik nezměnilo, proto krátké svezení centrem Prahy bereme spíše jako malé připomenutí. Renault tedy říká, že u hybridu se upravoval software převodovky, aby byly přechody mezi benzinovou a elektrickou jízdou ještě vyhlazenější. Pro první hrstku kilometrů si tedy bereme právě E-Tech ve šmrncovním „alpiňáckém“ provedení.

Uvnitř je to pořád příjemné a ergonomicky přívětivé auto. Zkrátka takové to „sednout a jet“, za které jsme ještě před pár lety chválili snad všechny volkswageny. Hybrid se rozjíždí na elektřinu, tedy tiše a hladce, síly má dostatek nejen na courání po městě, příjemným společníkem bude i na delších trasách. Zhruba pětadvacetikilometrový úsek centrem města ukázal, že tabulková spotřeba nebude daleko od pravdy. Od deklarovaných 4,2 litru nás dělily jen dvě desetinky. Auto ostatně s plnou nádrží slibuje dojezd až 900 kilometrů. To rádi prověříme v plnohodnotném redakčním testu.

A dočkáme se brzy. První kusy omlazeného Clia už jsou v České republice a zákazníci jej mohou objednávat. Základní cena 393 000 Kč pro benzinový motor zůstává zachována, ač je dnes výbava bohatší. Za pohon na LPG se připlácí 20 000 Kč, hybridní varianta startuje na 513 tisících korunách. Naším tajným tipem pro městské a příměstské cesty je TCe 90 Techno, tedy základní 91koňový tříválec s bohatší výbavou. Za takové auto dáte pořád sympatických 433 tisíc korun.

Načítám